لینک خارجی چیست و چه کاربردی در سئو سایت دارد؟

به طور کلی هدف هر ابزار آنالیز بک ‌لینک این است که کلمات کلیدی، لینک‌ها و اعتبار سایت‌هایی که می‌خواهید از آن‌ها لینک بگیرید را به شما ارائه کند. همچنین این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا متوجه شوید رقیبان شما دقیقا چه کارهایی انجام می‌دهند. ما در این دوره به طور کاملا تخصصی به شما تمام نکات و اصول لینکسازی خارجی صحیح را آموزش داده ایم. روش هایی را گفته ایم که خودمان در پروژه های سئو و بک لینک مشتریان خود انجام می دهیم، پس قطعا شما هم با عمل به این روش ها هیچ وقت دچار مشکل نخواهید شد. Backlink به لینکی گفته می شود که از یک سایت به سایت شما داده می شود.

روش‌هایی که در صورت استفاده درست و اصولی می‌تواند بر روی رسیدن به نتیجه مطلوب برای سئوی مناسب اثر بزرگی را داشته باشد. خرید رپورتاژ آگهی یکی از قوی‌ترین تکنیک‌های سئو و رتبه‌بندی در گوگل است. برای گوگل مهم است که چه مقالاتی از سایت‌های معتبر به سایت شما لینک می‌دهند. رپورتاژ یکی از مهم‌ترین نوع بک لینک است که می‌توانند تاثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت داشته باشد.

پاسخ کوتاه این است که پیوند های خارجی برای سئو خوب هستند و به طور گسترده ای پذیرفته شده است که لینک سازی خارجی یکی از مهم ترین معیارها برای رتبه بندی در موقعیت های بالا در نتایج جستجو است. Google هنگام آنالیز یک سایت برای رتبه بندی، به پیوند های خارجی نسبت به پیوند های داخلی موجود در یک وب سایت ارزش بیشتری می دهد و به همین علت لینک سازی خارجی اهمیت بیشتری دارد. سئوی خارجی سایت یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سئو است که تفاوت اساسی آن با سئوی داخلی، بستر اجرای آن است.

در این نوع بک لینک‌، اگر پستتان لایک و کامنت زیادی بگیرد و به اشتراک گذاشته شود، بر سئوی سایت شما بسیار تاثیر می‌گذارد. در ادامه برای شما فاکتورهایی را آورده‌ایم که روی هر کدام از شبکه‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارند. اما چرا؟ زیرا گوگل و موتورهای جستجو معتقد هستند چیزی که دیگران دربارۀ سایت شما می‌گویند، مهم‌تر از چیزی است که شما دربارۀ خودتان می‌گویید. به طور کلی، لینک خارجی، لینکی است که به هر دامنه‌ای غیر از دامنۀ اصلی وب‌سایت لینک‌دهنده اشاره می‌کند. هرچقدر این لینک‌های دریافتی باکیفیت‌تر باشند، اعتبار و سئو سایت شما بهبود بیشتری می‌یابد.

  • همچنین می‌توانید با فعالیت و یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید.
  • با این حساب، دیگر به رگبار بستن لندینگ های سایت با بک لینک های مختلف دردی از شما دوا نمی کند.
  • این موضوع به انتقال تجربه کاربری بهتر تبدیل می‌شود و کاربران گوگل از نتیجه راضی‌تر خواهند بود.
  • نکاتی که برای شما تعریف دقیقی از چیستی لینک سازی خارجی را ارائه دهد و در ادامه به آموزش لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک بپردازد.

بنابراین، یکی از بهترین روش ها برای موتورهای جستجو جهت تعیین ارزش و افزایش رتبه سایت به شمار می آید. بک لینک پروفایلی به لینک‌هایی اشاره دارد که در بخش پروفایل کاربر یا وبسایت درج می‌شوند. در این بخش، به طور معمول، اطلاعات شخصی یا نمونه‌های کار و تجربه شخص قرار می‌گیرد و ممکن است شامل لینک به وبسایت شخص یا کاربر باشد. اگر شما به وبسایت یا پروفایل خود لینک دهید، این لینک ها می توانند به موتورهای جستجو نشان دهند که صفحه مورد نظر شما ارتباط مستقیم با وبسایت شما دارد و در نتیجه، امتیاز سئو را افزایش دهند. برای سفارش لینک سازی خارجی حرفه ای از نوع پروفایل با ما در تماس باشید.

آیا با پنالتی شدن در گوگل می توانیم بازهم به نتایج بازگردیم؟

تلاش کنید تا با آنالیز دقیق مسیر استراتژی سئو خارجی رقبا، فرایند طبیعی بودن لینک‌سازی حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. برای اینکه بهترین مسیر استراتژی لینک سازی و سئو آف پیج را اجرا کنید می‌توانید در ابتدا از ابزارهای تحلیل سایت، کمک بگیرید. نظرات مشتریان، موثرترین تکنیک سئوی خارجی برای بازاریابی آنلاین محلی است.

با لینک سازی داخلی و خارجی، می توانید به کاربران کمک کنید تا اطلاعات اضافی، مکمل و مرتبطی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. این امر می تواند تجربه کاربر را بهبود ببخشد و آن ها را تشویق کند تا در آینده از وب سایت شما جهت مشاهده محتوای با کیفیت بیشتر بازدید کنند. لینک های “Nofollow” به موتورهای جستجو نشان می دهد که نباید انکرتکست و لینک نوفالو را دنبال کنند که همین مساله باعث عدم انتقال اعتبار بک لینک به صفحه وبسایت شما می شود. لینکهای نو فالو تنها با هدف برنسازی و متعادل کردن تعداد بک لینک های DoFollow به وجود می آیند. لینک‌های Dofollow به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که لینک به یک صفحه ایندکس شده ارجاع داده شده است و می‌تواند بر رتبه‌بندی صفحه مورد نظر تأثیر بگذارد.

ما در این مقاله قصد داریم در مورد لینک سازی، اهمیت آن و انواع لینک سازی‌هایی که می‌توانند به افزایش رتبه شما کمک کنند، بپردازیم. در زمینه سئو لینک سازی در حال پیشرفت است و به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد انواع لینک سازی بپردازیم تا به شما کمک کنیم رتبه سایت خود را به بالاترین سطح ممکن برسانید. با اینکه گوگل سایت‌هایی را که لینک‌های بی کیفیت یا اسپم می‌سازند، جریمه می‌کند، اما این استراتژی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو است. لینک بیلدینگ Link Building را می توان یکی از فاکتور های مهم در افزایش رتبه و بهینه سازی سایت برشمرد. لینک سازی را باید اصولی و مطابق با معیارهای White Hat Seo یا همان سئو کلاه سفید انجام داد. تکنیک های کلاه سفید در واقع روش هایی هستند که اصولی و قانونی بوده و گوگل حساسیت خاصی نسبت به آن ها ندارد.

باید به شما بگوییم که این اشتباه‌ترین تصمیمی است که می‌توانید بگیرید و به آن عمل کنید! نباید تصور کنید که داشتن ۱۰۰ لینک از یک سایت پربازدید، می‌تواند موجب رشد شگفت‌انگیز کسب‌وکار شما شود. فراموش نکنید که این تعداد بالای Referring Domain است که برای شما امتیاز می‌آورد؛ نه صرفا تعداد لینک‌ها! یک استراتژی لینک سازی خارجی درست‌و‌حسابی به شما می‌گوید که به دنبال سایت‌های متنوع با امتیاز خوب در حوزۀ تخصصی خودتان باشید. در این مقاله و در ادامه قرار است تا درباره یکی از انواع لینک سازی، یعنی لینک سازی خارجی نکاتی را بیان کنیم.

همان‌طور که توضیح داده شد یکی از عناصر اصلی سئو، استفاده از لینک‌ها است که هم لینک سازی داخلی و هم لینک سازی خارجی را شامل می‌شود. زمانی که لینک سازی خارجی انجام می‌شود، در واقع به گوگل نشان می‌دهیم که سایت‌های دیگر ما را تایید می‌کنند و به همین دلیل به سایت ما لینک داده‌اند. زمانی که شما قبل از لینک سازی خارجی، سئوی داخلی سایت خود را تکمیل نکرده باشید مطمئنا لینک سازی خارجی گره‌ای از مشکل شما را باز نخواهد کرد. در این صورت حتی اگر بتوانید با لینک سازی در گوگل رشد کنید، به دلیل ضعیف بودن سایت، شما نمی‌توانید مخاطب را جذب یا نیاز او را برطرف کنید. برای این کار می‌توانید به سایت‌هایی که با زمینه کاری شما مرتبط هستند، با استفاده از پیام یا ایمیل، یک پست مهمان ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که در سایت خود منتشر کنند. اگر از مطالب منحصر به فرد و خلاقانه استفاده کنید، شانس بیشتری برای پذیرفته شدن دارید.

لینک سازی خارجی جنبه مهمی از سئو محسوب می‌شود و به همین دلیل اصول لینک سازی مختلفی وجود دارد که باید هنگام افدام برای دریافت لینک به آن‌ها توجه داشته باشید. لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. یکی از بهترین راهکارهایی که به شما در دریافت لینک‌های خارجی مفید کمک می‌کند، تولید محتوای باکیفیت و جذاب است. اگر محتوای شما اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد، بقیه وب‌سایت‌ها به آن علاقه‌مند خواهند شد و بدون اینکه از آن‌ها بخواهید، به آن لینک خواهند. البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید.

از یک برنامه ایجاد محتوا استفاده کنید

پس نتیجه میگیریم که بک لینک follow ( بک لینک dofollow) از بک لینک nofollow بهتر است. ولی گرفتن بک لینک نوفالو اگر از سایت های معتبر و ارزشمند باشد باز هم اهمیت بسیار بالایی در سئو می تواند داشته باشد. در صورتی که در سایت از لینک های خروجی استفاده کنیم که برای ما ارزش و اعتباری ندارد سفارش بک لینک باید آن لینک ها را نوفالو کنیم. در وردپرس افزونه ای وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید تمامی لینک‌های خارجی در سایت خود را نوفالو کنید. پست های جایزه داره در اکثر مواقع کاربران را جذب خود می کند و آنها را به کاری که می خواهید، وادار می سازد تا در ازای آن، جایزه بگیرند.

یکی دیگر از مراحل مهم پس از ساختن بک لینک‌ها براساس تمام موارد ذکر شده، بررسی کیفیت و درستی عملکرد این‌ لینک‌ها در جایگاه مناسب خود است. در واقع از انجایی که ممکن است بک لینک‌ها گاهی با مشکل روبه‌رو شوند، لازم است تا بر روی آن‌ها بررسی نیز صورت گیرد. ابزارهایی چون کنسول جست‌وجوی گوگل، از مواردی هستند که برای نظارت بر روی لینک سازی خارجی و نحوه کارکرد بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر کسب‌وکارهای اینترنتی به تکنیک‌های سئو توجه کافی نداشته باشند، رتبه خود در موتورهای جستجو مثل گوگل را از دست می‌دهند و به زودی از بین خواهند رفت. اگر قصد دارید به‌ طور چشم‌گیری افزایش ترافیک ورودی سایت از طریق گوگل را افزایش دهید و با جدیدترین تکنیک‌ها و ابزارهای سئو آف پیج آشنا شوید، در ادامه با چک لیست کامل Off Page SEO سال 2022، همراه تسمینو باشید. محتوای ارزشمند لینک های خارجی را از منابع معتبر جذب می کند و اعتبار وبسایت را افزایش می دهد.

تفاوت بین برند منشن با لینک‌سازی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در این است که ذکر نام برند لزوماً ارتباطی به وب‌سایت شما ندارد. برند منشن می‌تواند در انجمن‌ها، مقالات، نقد و بررسی‌ها یا شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی انجام شود. این یعنی هرجایی که نامی از برند شما برده شود، برند منشن اتفاق افتاده است. به عنوان بخشی از استراتژی سئوی خارجی خود، باید تمامی منشن‌های خود را دنبال کنید و مطمئن شوید که به نظرات منفی یا گمراه کننده نیز پاسخ می‌دهید.

اگر مقاله را تا به اینجا همراه ما بوده باشید، اکنون اطلاعات خوبی را درباره لینک سازی خارجی و اصول و قواعد آن دارید. اصول و قواعدی که با استفاده از آن‌ها و راهکارهای بیان شده در این مقاله می‌توانید نتیجه طلوبی را به دست آورید. در این مقاله و آنچه که گذشت، از صفر تا صد نحوه لینک سازی خارجی و ساخت بک لینک برای یک سایت و انواع آن سخن گفتیم و درباره تمامی ابعاد این لینک سازی نکاتی را عنوان کردیم. نکاتی که امید است برای شما کاربردی واقع شود و نتیجه مطلوبی را در نهایت رقم بزند.

سعی کنید در برخی از لینک سازی های خود به صورت رندم از نام برند سایت خود نیز در انکر تکست استفاده کنید. هنگامی شما قصد لینک سازی برای یک سایت پوشاک ورزشی را دارید بهتر است در سایتی با محتوای پزشکی لینک سازی نکنید. هنگامی که پست جدیدی و یا خبری جدید در وب سایت منتشر می‌کنید ، RSS بصورت خودکار بروزرسانی شده و پست جدید به آن اضافه می‌شود. تبلیغات، رپورتاژ آگهی، کامنت در سایت های مرتبط، مشارکت در فروم های مرتبط، پست مهمان. در لینک سازی باید سعی کنیم از سایت هایی با رتبه های بالاتر و معتبر تر لینک بگیریم. راههای لینک سازی یا لینک بیلدینگ توسط ما برای سایت می تواند از روش های زیر انجام گیرد.

لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. برخی از محتواهای کسب و کار شما برای کسب رتبه های بالا در صفحه نتایج به 3 تا 6 ماه ممکن است زمان لازم داشته باشند. ما پیشنهاد می کنیم یک برنامه 6 ماهه برای لینک سازی خارجی طراحی کنید و سعی کنید و در این 6 ماه با توجه به ظرفیت کسب و کارتان و رقبایتان به بهترین شکل لینک سازی خارجی را انجام دهید. با این وجود، همواره باید به خرید بک لینک‌ها با دقت و احتیاط نسبت بدهید. انتخاب بک لینک‌های با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت شما، اهمیت زیادی دارد.

یکی از فاکتور های اساسی گوگل برای اعتبار دهی به وبسایت ها توسط الگوریتم های گوگل، توجه آن ها به سئو محلی و شناخته شدن کسب و کار در محل فعالیت خود می باشد. پس با لینکسازی در وبسایت هایی که در زمینه شغلی و فعالیت شما همسو می باشد، می توانید در صدر نتایج جستجوی کاربران اطراف خود باشید. با ایجاد محتوای مفهومی و جذاب و به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی می توانید لینک های خارجی با کیفیت را جذب کنید. علاوه بر این، ارتباط با اینفلوئنسرها در این پلتفرم ها می تواند به افزایش اعتبار برند و اعتبار سایت کمک کند. سئو داخلی به عوامل و تکنیک های سئو که بر بهینه سازی داخل وب سایت که تحت کنترل شما هستند تمرکز دارد.

پس برای استفاده از این مزایا، به اصول و قواعد بیان شده دقت کافی را داشته باشید. هر پیوند خارجی شامل یک بک لینک است ، که به یک صفحه هدف که در یک وب سایت دیگر قرار دارد اشاره می کند. در این دوره با کمترین هزینه و با کمک مدرسی با اخلاق و پرانرژی بهترین ایده‌ها را دریافت می‌کنیم و به موفقیتمان در مسیر لینک سازی خارجی بسیار امیدوار می‌شویم. همه شما تاریخ را بخوانید تمام کشور گشایی های پادشاهان توسط سربازان بوده و هست. من در این دوره پیشرفته لینک سازی به استراتژی های مهم لینک سازی خارجی می پردازم تا بتوانید تاج گذاری برای محتوایتان انجام دهید. اگر قصد یادگیری اصولی لینک سازی خارجی در سال 2023 به بعد را دارید این کارگاه برای شما مناسب است اما اگر چیز خاصی از سئو نمی دانید حتما در دوره آموزش سئو شرکت کنید.

لینک سازی خارجی عملی است که با انجام درست آن می‌توانید نظر موتورهای جست‌وجویی نظیر گوگل و هم‌چنین نظر کاربران را به سایت خود جلب کنید. در این مقاله اصول لینک سازی خارجی و انواع آن را خواهید آموخت و بیشتر به کاربرد آن در سئو SEO پی می‌برید. ساخت بک لینک وب یا ایجاد لینک در شبکه های اجتماعی کار را برای جذب راحت تر کاربران یا ارتباط مستقیم با آن ها آسان تر می کند. یکی از روش های لینک سازی، ایجاد لینک در واتساپ است که به مراتب، راحت تر از دیگر شبکه های اجتماعی می باشد. در نتیجه، وب مسترها به منظور بهبود رتبه‌های خود، شروع به تمرکز شدید در ایجاد لینک‌های خارجی به سایت‌های خود کردند. این امر منجر به ظهور تکنیک‌های مختلف ساخت لینک با کمک سئو کلاه سیاه، مانند مزارع لینک و دایرکتوری‌های اسپم که هدف آن فریب دادن PageRank بود، منجر شد.

سئو منفی چیست؟ 8 راهکار مقابله با negative seo

کمپانی هایی که امکان آپلود محتوای ویدیویی توسط کاربران را می دهند و از طریق وییو تبلیغات را به خود جذب می کنند. درست است که لینک های نوفالو ارزش کمتری دارند ولی این لینک ها می توانند برای ما ترافیک ارجاعی ایجاد کنند. مهمترین نکته فقط این است که محتوای شما باید براساس اصول سئو نوشته شود و اگر به این زمینه خیلی وارد نیستید، می توانید یک بلاگ نویس را استخدام کنید. لیموناد جامع‌ترین پلتفرم‌ آموزش آنلاین ویدیویی، برای فارسی زبانان است، که از سال 1395 فعالیت خود را با همکاری مدرسین و متخصصین در تمام حوزه‌های آموزشی و با شعار “آموزش برای همه” آغاز کرد.

  • نکاتی که امید است برای شما کاربردی واقع شود و نتیجه مطلوبی را در نهایت رقم بزند.
  • یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده در امتیاز وب‌سایت‌ها، لینک‌سازی خارجی است.
  • اما من به شما اطمینان می دهم که اگر لینک سازی انجام ندهید نمی توانید وارد رقابت جدی در سئو شوید.
  • بدون شک تا‌به‌حال در مورد لینک‌سازی داخلی و خارجی و اهمیت آن در سئو فراوان شنیده‌اید؛ اما شاید ندانید که انکرتکست‌ها می‌توانند روی…
  • با افزایش نرخ تبدیل کاربران به مشتری، می‌توانیم نتیجه بگیریم که کسب درآمد و سود سایت شما نیز افزایش می‌یابد.

برخی افراد ماه‌ها یا حتی سال‌ها وقت صرف  می‌کنند تا روی این شیوه مسلط شوند. هر لینک، یک رای از وبسایت مبدا به سایتی است که به آن لینک قرار داده شده. مانند رای و نظرات مردم به موضوعات ( که عواملی مثل تخصص فردی که نظر را می دهد و اعتبار او و … در تاثیر گذاری نظر او موثر هستند )، لینک ها هم باید ویژگی هایی داشته باشند تا مورد تایید گوگل قرار بگیرند.

مرتبط بودن – هنگام لینک سازی خارجی ، مرتبط بودن سایتی که پیوند از آن جا می آید را در نظر بگیرید. به این فکر کنید که آیا صفحه لینک دهنده (به لحاظ معنایی و محتوایی) متناسب با لینک شما است یا خیر. سایتی درباره گربه ها به طور طبیعی به سایتی در مورد مراقبت های بهداشتی لینک نمی یابد. اما ممکن است یک صفحه در مورد سلامت گربه به یک دامپزشک یا یک صفحه در مورد مکمل های بهداشتی گربه لینک داده شود. یکی از اصطلاحات رایجی که این روزها از زبان کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ می‌شنویم، اصلاح سئوی خارجی سایت یا سئوی OFF PAGE است.

برای سریعتر انجام شدن کار، می توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+k، متن و لینک را افزوده و سپس Create را انتخاب کنید. با نوشتن یک محتوای منحصر به فرد و دست اول، سعی کنید مخاطب را به سایت خود جذب کنید. برای آنکه بیشتر با فرایند سئو آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو چیست؟ آموزش کامل مفاهیم SEO به زبان ساده را مطالعه نمایید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد.

  • اینکه کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر است، بستگی به کسب و کار شما دارد و با توجه به موارد مختلفی می توانید از مناسب ترین آن ها استفاده کنید و باید در این مورد تحقیق کنید.
  • با شبکه خبری مصنوعی XSEO که با محتوا و تصاویر یونیک آپدیت میشود و هر سایت روی یک آی پی جداگانه قرار دارد نیاز به رپورتاژ های خبری چند میلیون تومانی نخواهد بود.
  • بک لینک‌ها ارتباطاتی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند.
  • در ساخت بک لینک باید جانب احتیاط را رعایت کرد زیرا لینک سازی اگر به صورت غیر طبیعی انجام شود باعث جریمه یا پنالتی گوگل می شود.
  • پس باید تمامی عوامل را با یکدیگر رعایت کرده تا بتوان یک صفحه را به رتبه های بالای گوگل رساند.
  • زیرا تنها منابعی که معتبر باشند می‌توانند به سایت شما اعتبار منتقل کنند.

شما می‌توانید با خرید رپورتاژ از سایت‌های مرتبط با موضوع سایت خود بک لینک‌های قدرتمندی ایجاد کنید. موضوع سایتی که انتخاب می‌کنید باید به موضوع سایت خودتان مرتبط باشد. الگوریتم پنگوئن در گوگل توانایی آن را دارد که لینک سازی مصنوعی را تشخیص داده و سایت مورد نظر را در کلمه لینک سازی شده حذف کند. از همین رو توجه به چگونگی لینک سازی مصنوعی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و خود به عنوان یک ریسک بالا شناخته می‌شود. ساخت بک لینک برای یک سایت که با نام‌های دیگر اکسترنال لینک یا بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی است که از یک سایت برای سایت دیگر داده می‌شود. این لینک‌ها که برخلاف لینک سازی داخلی، خارج از یک سایت قرار داشته و دو مقصد کاملا متفاوت با آدرس‌های مختلف دارند، به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرند.

این به شما کمک می کند که یک فرد متخصص شناخته شوید و باعث افزایش شهرت شما می گردد. در بعضی از فروم ها هم شما مجاز به قرار دادن لینک هستید که لینک ها توسط موتورهای جستجو پیمایش می گردد. شما حتی می توانید با توزیع محتوا در وب سایت هایی که برای کاربران قابل دیدن است، به لینک سازی خارجی وب سایتتان کمک کنید. در وب سایت هایی مثل یوتوب، پینترست و… می توانید محتوا خود را قرار داده تا کاربران از این راه وارد وب سایت شما شوند. برای بررسی لینک سازی رقبا، ابزار هایی وجود دارد مثل Ahrefs، Majestic SEO، SiteReviewTools و MOZ که با استفاده از آنها می توان لینک های ورودی به سایت را مشاهده کرد.

برای مثال اگر شما در حوزه طراحی سایت فعالیت داشته باشید و ما از سایت seoedu به شما یک لینک با کلمه کلیدی مورد نظر شما بدهیم، شما یک عدد بک لینک از وبسایت ما دریافت کرده اید. برای اینکه راحت تر در رقابت های کلمات و در جستجو ها بالا بیایید باید مدل کدنویسی شما به گونه ای باشد که برای موتور های جستجو مانند گوگل این ساختار طراحی پیچیده و گنگ نباشد. برای نمونه اگر یک صفحه با 10 خط محتوا دارای 20 خط کد طراحی سایت باشد بهتر از سایتی است که برای 10 خط محتوا 200 خط کد دارد، البته این موارد پارامتر های گوناگون زیادی دارد. پس یکی دیگر از نکات مهم که جزو بهترین روش های سئو طراحی سایت براساس اصول سئو می باشد.

ایجاد بک لینک یا لینک خارجی کار دشواری است؛ به خصوص که اغلب کسب و کارها در روزهای ابتدایی فعالیت خود، به دنبال آن می روند. بهتر است بدانید که خرید بک لینک یا فروش آن برای افزایش رتبه سایت، خلاف قوانین گوگل است؛ زیرا گوگل به حقوق کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و دوست دارد تنها محتواهای خوب در دسترس باشند و وقت کاربران هدر نرود. این دست اشتباهات ناشی از آشنا نبودن با استراتژی لینک سازی خارجی است. با ما همراه باشید تا با اصول و قواعد تهیه استراتژی لینک سازی آشنا شوید.

تولید محتوای قوی، محتوای معتبر، استفاده از رپورتاژ آگهی، بررسی رقبا، ایجاد وبلاگ، استفاده از فروم، استفاده از کتاب الکترونیک و استفاده از شبکه‌های اجتماعی. شما برای لینک سازی خارجی، می‌توانید از بسیاری از راه‌های رایگان و غیررایگان استفاده کنید. در این قسمت ۱۰ روش از روش‌های لینک سازی خارجی را برای شما توضیح می‌دهیم.

در این مقاله ما 12 استراتژی لینک سازی خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش سئو را به صورت رایگان مطالعه کنید. با افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف، اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو به بخشی جداناپذیر از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هر کسب‌وکار تبدیل شده است.

نوشتن پست مهمان به معنای ارائه محتوایی باکیفیت برای وب‌سایتی دیگر با هدف دریافت بک لینک به وب‌سایت خود است. در این روش، شما به عنوان یک نویسنده، یک مطلب جذاب و باکیفیت برای وب‌سایت دیگری می‌نویسید و در این مطلب، به وب‌سایت خود لینک می‌دهید. برای نوشتن پست مهمان، ابتدا باید به دنبال وب‌سایت‌های مرتبط با حوزه فعالیت خود بگردید و سپس با ارسال درخواست به مدیر وب‌سایت، از او بخواهید که شما را به عنوان یک نویسنده مهمان برای وب‌سایتشان بپذیرند. پس از پذیرش درخواست، باید محتوای مورد نظر را با رعایت قوانین و محدودیت‌های وب‌سایت مقصد بنویسید و در انتها لینک به وب‌سایت خود را درج کنید.

بلکه برای موفقیت، شما باید تبدیل به یک اینفلوئنسر واقعی شوید
اما در حیطه ی کاری خودتان. البته این کار کمی دشوار و زمان بر است اما هزینه ی
آن، شاید کمی کمتر از اینفلوئنسرهای دیگر باشد. برای توضیحات بیشتر در رابطه با این مورد، باید گفت که وب سایت ها در هر کشوری با توجه با زبان آن کشور بارگذاری می شوند.

Mozbar ابزاری است که میتوانید با آن میزان دامین آتوریتی و پیج اتوریتی وبسایتی که درآن لینک میسازید را  بسنجید و از اسپم بودن آن ها مطمئن شوید. از طرفی دیگر، لینک نوفالو برعکس لینک فالو است و از آن اعتباری به صفحه سایت شما منتقل نمیشود. در واقع این تگ مانع از دنبال کردن محتوای لینک شما توسط موتورهای جستجو میشود. اگرچه لینک های نوفاولو اعتباری به وبسایت شما منتقل نمیکنند، اما داشتن آن ها در بک لینک ها لازم و ضروری است.

لینک یکی از فاکتورهای مهم سئو به خصوص در seo off page برای گوگل است. گوکل سایتهایی که لینک از سایت های معتبر دارند را در رتبه بندی بالاتری نشان می دهد. خرید بک لینک به دلیل مشکلاتی که دارد اصلا پیشنهاد نمیشود و بهترین کار این است که خودتان آن ها را بسازید یا حداقل بر نحوه ساخت آن ها مدیریت داشته باشید. توجه داشته باشید که قبل از شروع لینک سازی، ابتدا سایت هایی که دارای اعتبار دامنه خوب هستند را جدا کرده و در آنها ثبت نام کنید. سعی کنید به سراغ سایت هایی که اعتبار دامنه آنها پایین است نروید زیرا تاثیر زیادی نخواهد داشت.

هم‌چنین در پکیج جامع آموزش دیجیتال مارکتینگ در لیموناد، مدرس گرامی پس از بررسی مبانی بازاریابی اینترنتی، طراحی سایت با وردپرس را نیز آموزش می‌دهد و در یک فصل به بررسی سئوی خارجی سایت و لینک سازی خارجی می‌پردازد. برای اینکه سایت شما در موضوعات مورد نظرتان در سئو موفق شود باید به خاطر داشته باشید برای آنها هر چند وقت یکبار مطلب خوب و حرفه ای تولید کنید و آنها را با استفاده از لینک های درون متن به یکدیگر متصل نمایید. بخشی از آموزش تکنیک سئو خارجی مربوط به معرفی معتبرترین روش ها برای ساخت یا خریداری بهترین بک لینک ها می باشد. برای ایجاد بک لینک های معتبر می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

با اینکه اکثر نظرات دارای برچسب Nofollow هستند، اما اگر از وب‌سایت‌های قابل اعتماد مانند Google My Business، Google Map، Yelp و TrustPilot باشند، می‌توانند بر رتبه‌بندی محلی شما تأثیر مثبت بگذارند. گوگل به این نظرات اعتماد دارد و از آنها به عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند. بنابراین، اگر محصولات یا خدماتی را می‌فروشید، یک پروفایل کاری در تمام وب‌سایت‌های معتبر برای کسب و کارتان ایجاد کرده و از مشتریان خود بخواهید نظرات خود را منتشر کنند. نظرات در استراتژی سئوی خارجی به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و اعتماد کاربران را به‌دست آورید.

استفاده از روش‌های نامناسب و غیرقانونی در خرید بک لینک‌ها ممکن است به جای بهبود رتبه سایت، باعث کاهش آن شود. بک لینک‌های ویرایشی طبیعی بک لینک‌هایی هستند که شما از سایر وب‌سایت‌ها برای لینک سازی درخواست نمی‌کنید. در این نوع لینک سازی، وبلاگ نویسان یک محتوای باکیفیت را از یک صفحه سایت شما پیدا می‌کنند و به آن لینک می‌دهند؛ زیرا معتقدند لینک چنین صفحاتی، ارزش محتوای آن‌ها را افزایش می‌دهد. کسب این نوع لینک‌ها سخت است، اما بر سئوی سایت شما تأثیر معناداری دارد. رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش هایی بسیار خوب است که شما می توانید از آن برای لینک سازی خارجی استفاده کنید.

برخی از سایت‌ها در قسمت کامنت، آدرس سایت را می‌پذیرند و نام شما را به آن آدرس پیوند می‌دهند، پس می‌توانید بجای نام خود از انکرتکست مدنظرتان استفاده کنید. همانند فروم‌ها، در اینجا نیز بهتر است دارای rel با مقدار UGC نباشد. این مقدار به موتورهای جستجو می‌فهماند که لینک توسط کاربران ایجاد شده است. گوگل به هر حال متوجه فروم بودن صفحه می‌شود و این ارزش لینک‌های شما را کم می‌کند.

این پلتفرم‌ها امکان اشتراک‌گذاری محتوا، ارتباط با بلاگر ها و اینفلوئنسر ها و تبادل نظر با کاربران را فراهم می‌کنند. وبسایت شما نماینده ای از برند و هویت کسب و کار شما در عصر دیجیتال به حساب می آید. بیشتر هزینه این قسمت مربوط به خرید و گرفتن بک لینک و انتشار رپورتاژ آگهی است که هر سایت منتشرکننده و لینک دهنده تعرفه‌های ثابت و مشخصی دارد.

وب‌سایت‌هایی که لینک‌های خارجی باکیفیت‌تری دریافت کرده بودند، معتبرتر بودند و به احتمال زیاد در نتایج جستجو رتبه بسیار خوبی داشتند. با افرادی که در حوزۀ کاری شما فعالیت می‌کنند، ارتباط برقرار کرده و شبکه‌سازی کنید. علاوه‌براین استراتژی لینک سازی خارجی به شما می‌گوید که کدام شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکار شما مناسب هستند. ساخت بک لینک به صورت طبیعی یا به صورت مصنوعی راهکارهای اصلی ساخت بک لینک هستند که هریک خود زیرمجموعه‌های مختلف و متنوعی را دارند. در صورتی که به دنبال لینک سازی به شکل خارجی هستید، لازم است تا انواع مختلف این لینک سازی‌ها را بشناسید تا با توجه به ویژگی‌های هریک بتوانید بهترین شکل ممکن را برای خود انتخاب نمایید. در واقع لینک سازی طبیعی و مصنوعی در دو نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند که هرکدام ویژگی‌هایی را یدک می‌کشند.

گوگل برندها را دوست دارد و ترجیح می‌دهد وب‌سایت‌های برند را در اولین نتایج رتبه‌بندی کند. از دید گوگل برندها قابل اعتمادتر هستند و به احتمال زیاد مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند. این موضوع به انتقال تجربه کاربری بهتر تبدیل می‌شود و کاربران گوگل از نتیجه راضی‌تر خواهند بود.

لینک دادن به منابع معتبر دیگر در وب می تواند به شما در گرفتن بک لینک از آن ها کمک کرده و زمینه گرفتن بک لینک طبیعی را ایجاد کند. این یکی از بهترین تکنیک ها برای افزایش رتبه شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. البته امروزه به شدت محتوا مهم است و اگر مثلا چندین وبلاگ با محتوای بی کیفیت دارید، قطعا مفید نخواهند بود. شما می توانید با تولید محتوای مناسب و لینک سازی به سایت خودتان از وبلاگ ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید.

بنابراین
از اینفلوئنسر خود نخواهید که صرفاً از شما تعریف و تمجید کند. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد. باید بگویم که دقیقا ما هدفمان همین است که با کمترین هزینه (منظورم از هزینه اینجا زمانی است که صرف ساخت لینک بلیدینگ می کنید است) بتوانید لینک بلیدینگ خیلی قوی برای سایت خود داشته باشید. بک لینک های نوع پروفایلی، کامنتی و فرومی و انجمنی و … کاملا واضح و مشخص هستند و دیگر نیازی نیست درمورد آن ها به شما توضیحاتی را اعلام کنیم.

در SEO ، اصطلاح “لینک خارجی” معمولاً به پیوند هایی گفته می شود که در وب سایت های دیگر ساخته شده و به دامنه شما باز می گردند. این “پیوند های خارجی” یا بک لینک با توجه به چگونگی پشتیبانی از رتبه بندی صفحه شما ، از نظر حجم ، کیفیت و مرتبط بودن اندازه گیری می شوند. افزایش تعداد وب‌سایت‌هایی با موضوعات مشابه مانند فروشگاه و رقابت شدید بین آن‌ها، تکنیک‌های مختلفی را به وجود آورده است که در تلاش برای ارتقای رتبه و امتیاز سایت، در میان هزاران محتوای مشابه هستند. همان طور که می‌دانید سئو مجموعه تکنینک‌های کاربردی است که انجام آن‌ها، موجب رشد و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود.

همچنین توصیه می‌شود محتوایی تولید کنید که مرتبط با فعالیت شما و خواندن آن آسان باشد. علاوه بر این، به نظرات در وبلاگ و صفحات رسانه‌های اجتماعی خود پاسخ مثبت و صمیمانه بدهید. انجام این کار به مخاطبان برند شما کمک می‌کند تا به جای یک ربات، احساس کند که با گروهی از افراد متعهد در ارتباط هستند. بنابراین، گرفتن مصنوعی هزاران لایک برای پست‌ها، هیچ کمکی به وب‌سایت شما نخواهد کرد. اما، اگر یک پست در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه واقعی قرار گیرد یا حتی در فضای‌مجازی منتشر شود، این موضوع تاثیر غیرمستقیمی بر رتبه‌بندی شما خواهد داشت. پست‌های پرطرفدار توسط هزاران نفر دیده شده و به اشتراک گذاشته می‌شوند.

لینک سازی خارجی از ابتدای توسعه موتورهای جستجو بخشی جدایی‌ناپذیر از سئو بوده است. در روزهای آغازین اینترنت، موتورهای جستجو به شدت به عوامل داخلی صفحه مانند متا تگ‌ها و چگالی کلمات کلیدی متکی بودند تا ارتباط یک صفحه وب را با عبارت جستجو شده تعیین کنند. بااین‌حال، هرچه تعداد کاربران بیشتر شد، موتورهای جستجو به روش بهتری برای اندازه‌گیری اعتبار یک صفحه نیاز داشتند. هنگامی که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند، این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما یک منبع معتبر و ارزشمند است.

در این قسمت از مقاله، قصد داریم یکی از موارد مهم و بسیار محبوب سئو خارجی یا همان Offpage را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو سایت، لینک سازی داخلی و خارجی است و در این میان، لینک بیلدینگ خارجی یکی از اصل های مهم در سئو وبسایت به حساب می‌آید. علاوه بر بررسی این مورد، در ادامه اشاره کوچکی به تفاوت های لینک سازی داخلی و خارجی خواهیم داشت تا بیشتر به اهمیت link building پی ببرید.

هدف از ایجاد اکثر تغییرات در قوانین رتبه‌بندی ما این است که به جستجوگران کمک کنیم تا سایت‌هایی را با تجربه کاربری عالی همراه با اطلاعات مفید، پیدا کنند. اگر یک کارشناس سئو هستید، حتماً درک می‌کنید اگر گوگل رتبه وب‌سایت شما را کاهش دهد، چه اتفاق بدی رخ خواهد داد. مسیر بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئوی معروف، بسیار سخت و گاه گیج‌کننده است.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

بازی کرش رویال: جایی برای شرط بندی آنلاین
بهترین سایت انفجار: راهنمای جامع برای علاقمندان به بازی های انفجار
بازی اعتماد کرش رویال: هیجان و سرگرمی در دنیای شرط بندی آنلاین
گام به گام: معرفی شرط بندی انفجار
معرفی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به رشد و موفقیت بیشتر دست پیدا کنید!
تماس با ما