رئیس پلیس راهور: مجازات سیگار کشیدن خودروهای شیشه ای ادامه خواهد داشت

[ad_1]

سیگار کشیدن شیشه ماشین یکی از رایج ترین تغییراتی است که یک راننده در ماشین خود انجام می دهد و در بین رانندگان بسیار محبوب است.

رئیس پلیس راهور: مجازات سیگار کشیدن خودروهای شیشه ای ادامه خواهد داشت [به روز رسانی] – نوامبر 1400

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رای دادگاه اداری مبنی بر جریمه خودروهای شیشه دودی گفت: نباید از رای هیات عمومی دیوان سوء استفاده کرد. دادگاه تاکید کرده است که فاصله سه متری برای تشخیص مناسب نیست و عدد سه متر باطل اعلام شده و منوط به تصمیم افسر جزایی است.

وی افزود: آنچه دادگاه ابطال کرده مربوط به حذف اثر است یعنی دیگر نباید در همان مکان برچسب زده شود که ما نیز با آن موافقیم. البته اگر خودرو با جریمه بیش از سه میلیون تومان توقیف شود، شیشه آن نیز پس از تمیز شدن باید تعمیر شود».

رئیس پلیس راهور ناجا کد مجازات شیشه دودی را 2114 اعلام کرد و گفت: میزان جریمه در مترو 52 هزار و 500 تومان و در شهرستان ها 31 هزار و 500 و 500 تومان است.

وی خاطرنشان کرد: این بدان معناست که خودرو در یک چهارراه جریمه می شود و در تقاطع دیگر اگر پلیس آن را ببیند جریمه می شود و جریمه شدن او برای چند بار محدودیت دارد. وجود ندارد. “

هادیانفر گفت: ملاک تشخیص عامل است و البته شیشه دودی استاندارد و سنتی تولید کارخانه مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه ماموران و افرادی که دارای درجه ایمنی هستند می توانند از شیشه دودی استفاده کنند، افزود: درصد بیشتری از شیشه دودی قابل استفاده است. حتی افراد بیمار نیز با تشخیص کمیسیون پزشکی اگر راننده خودرو هستند و خودرو به نام خودشان است می توانند به مراکز تردد در شهرها مراجعه و گواهینامه خود را دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: افراد دارای شیشه دودی غیراستاندارد در همه کشورها معضل نیروی انتظامی و امنیتی و متخلفان هستند.

وی گفت: در هفت ماهه امسال 871 هزار خودرو به دلیل استعمال شیشه جریمه شدند که از این تعداد 316 هزار خودرو در جاده ها و 554 هزار خودرو در شهرستان ها هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تعداد خودروهای شیشه دودی در مراکز تعویض پلاک گفت: به دلیل کرونا شماره گذاری را اعلام کردیم اما ابتدا باید خدمات تعمیر و سپس شماره گذاری و تعویض پلاک ارائه می شد.

دیوان عدالت اداری استفاده از شیشه دودی در خودرو را حق شهروندی اعلام کرده است [به روز رسانی] – نوامبر 1400

بر اساس مصوبه هیأت عمومی عدالت اداری برای خودروهای شیشه دودی تعیین فاصله 3 متری برای شناسایی راننده و سرنشین ملاک نیست و در صورت تخلف یک قبض کافی است و آن را حذف می کند. اثر شیشه دودی ضروری نیست.

در پی شکایت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و درخواست ابطال بخشنامه های 135/355/407 مورخ 96/6/30 و 13/5/355 مورخ 97/12/18 مسافران باید از راه دور شناسایی شوند. سه متری است و به گفته مسئولان کارشناس، اگر از فاصله سه متری راننده و سرنشین شناسایی نشد، برای برداشتن شیشه دودی، قبض جریمه الزامی است.

هیأت عمومی عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با رعایت اصول هیأت اداری و عمومی، به موجب بند 21 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب 1389 و با تصویب شورای حمل ونقل و حمل و نقل، استدلال کرد. اعمال خواهد شد.

بنابراین آیین نامه اعتراض آمیز که ضوابط فاصله 3 متری را تعیین می کند، با توجه به تغییر فصول، شرایط آب و هوایی و ساعات شبانه روز، در صلاحیت مأمور صادرکننده حکم، ضابطه و معیار تشخیصی قطعی را برای مأموران رسمی پلیس راهنمایی و رانندگی تعیین می کند. و قابل لغو است. همچنین هیأت عمومی دیوان عدالت اداری رفع اثر شیشه دودی پس از صدور جریمه از سوی مراجع را به دلیل ضمانت اجرای تخلفات این قانون و حدود اختیارات توسط شورای عالی قضایی تشخیص نداد. . در برخی موارد، توسط مرجع، از جمله حق پارک و جریمه. تردد خودرو و دستور انتقال آن به پارکینگ، مجوز توقیف و تردد خودرو برای رفع انسداد جاده ممنوع است، اما حذف شیشه دودی پس از صدور قبض جریمه الزامی است. در قانون ذکر نشده است و آن دستورالعمل قابل لغو است.

بنابراین برای خودروهای شیشه دودی تعیین فاصله 3 متری برای شناسایی راننده و سرنشین ملاک نیست و در صورت تخلف از قبض کافی بوده و اثر شیشه دودی لازم نیست.

شرایط جدید پلیس برای استفاده از شیشه دودی [به روز رسانی] – 98

سرهنگ حسن عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، پلیس در برخورد با شیشه های دودی غیراستاندارد و نامتعارف خودروها گفت: این قانون پلیس خواهد بود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بر اساس بند 2114 جدول جرایم رانندگی مبلغ 500 هزار ریال برای جابجایی شیشه دودی غیر متعارف تعیین شده است.

طبق قوانین مراکز معاینه فنی، داشتن لیبل شیشه دودی (حتی 40 درصد فندک تر) برای شیشه عقب خودرو ممنوع است و در این صورت برگه معاینه فنی صادر نمی شود، اما در صورت وجود عقب خودرو. شیشه دودی بدون برچسب (مثلا پورشه، لکسوس و 2) هیچ مانعی در صدور کارت معاینه وجود ندارد. لازم به ذکر است شیشه دودی (لیبل یا شیشه دودی کارخانه) برای شیشه های جلو و عقب در صورت حضور سرنشینان خودرو خللی در صدور معاینه فنی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ماموران پلیس در اجرای قانون خودروهای داخلی و خارجی در قسمت شیشه دودی تبعیض قائل می شوند، گفت: فضای داخلی خودرو از فاصله 3 متری قابل مشاهده است و اینطور نیست. اجرای قانون خودروهای خارجی کوبیده شد

لیوان دودی

سرهنگ عابدی افزود: در هر وسیله نقلیه اعم از ایرانی و خارجی که سرنشینان آن از فاصله سه متری قابل شناسایی نباشد مشمول قانون پلیس می شود و باید نسبت به خروج آن اقدام شود.

شرایط جدید پلیس برای استفاده از شیشه دودی [به روز رسانی] – بهمن 98

سرهنگ سید مسلم موسوی پناه گفت: بر اساس قانون استعمال دخانیات از شیشه خودروها به گونه ای ممنوع است که افراد خارج از خودرو نتوانند از فاصله حدود 5 متری افراد داخل خودرو را ببینند.

این در حالی است که پیش از این این فاصله حدود 3 متر اعلام شده بود.

وی افزود: در صورت مشاهده این خودروها توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، متخلف 50 هزار تومان جریمه می شود.

موسوی پناه با بیان اینکه سیگار کشیدن شیشه خودرو به ویژه در هوای نامساعد و تاریکی هوا باعث کاهش دید راننده به اطراف می شود گفت: این عامل به خودی خود منجر به بروز حوادث رانندگی موثری خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور فاتب در پایان به رانندگان توصیه کرد از استعمال دخانیات از شیشه خودرو خودداری کنند.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

معرفی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به رشد و موفقیت بیشتر دست پیدا کنید!
سایت اصلی نات کوین: جایی برای کسب و کارهای نوظهور!
سایت اصلی نات کوین: جایی برای کسب و کارهای نوظهور!
بررسی نات کوین: ابزار جدیدی برای تجارت الکترونیک
شرط بندی انفجار: همه چیزی که باید بدانید
تماس با ما