تروپوسفر زمین به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال گسترش است

[ad_1]

یک مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه تغییرات آب و هوایی بر تروپوسفر تأثیر می گذارد. هواشناسی و محاسبات ماهواره ای حباب ها و تغییرات طبیعی نشان داده است که تروپوسفر زمین در حال گسترش است.

تروپوسفر پایین ترین جو در پوسته زمین است که حدود 6 کیلومتر بالاتر از اقیانوس منجمد شمالی و حدود 18 کیلومتر بالاتر از مناطق استوایی قرار دارد. تروپوسفر گرم ترین و مرطوب ترین لایه جو زمین است. هر چه بالاتر برویم هوا سردتر و خشک تر می شود. تروپوسفر لایه ای است که بیشتر رویدادهای آب و هوایی در آن رخ می دهد.

از اواسط دهه 2000، مشخص شد که تروپوسفر در حال گسترش است. همانطور که این لایه پایینی گرم می شود، مرزی به نام “تروپوپاز” را به سمت بالا می راند، که مسئول جداسازی تروپوسفر از لایه بالایی، استراتوسفر است. کل مجموعه فرآیندهای طبیعی بر این لایه تأثیر می گذارد. اما گرم شدن کره زمین عامل اصلی انتشار دی اکسید کربن است.

در این مطالعه جدید، محققان به سرعت رشد تروپوپوز و اینکه آیا در طول زمان تغییر کرده است را بررسی کردند. آنها دریافتند که در 40 سال گذشته، حداقل در نیمکره شمالی، تروپوپوز حدود 50 تا 60 متر در هر دهه افزایش یافته است.

این تیم از دو منبع اصلی داده استفاده کرد: اندازه‌گیری صدای رادیویی روی بالن‌های هواشناسی و داده‌های رادیویی GPS در ماهواره‌ها. اولین رکورد داده مربوط به سال 1980 است. داده های بعدی، پس از سال 2002، به محققان اجازه می دهد تا تصاویری از تروپوپوز ایجاد کنند.

برای درک تأثیر فعالیت های انسانی بر افزایش تروپوپوز، تیم بر بررسی پدیده های طبیعی مؤثر بر آنها متمرکز شد، از جمله دو فوران آتشفشانی در دهه 1980 و اواخر دهه 1990. آنها دریافتند که بیشتر این افزایش – تا 53 متر در هر دهه – می تواند ناشی از تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی باشد.

بیل راندال، نویسنده این مطالعه گفت: «این نشانه واضحی از تغییرات آب و هوایی است. این نتایج و همچنین سایر شواهد دال بر تغییرات آب و هوایی، مستقیماً تأیید می کند که گازهای گلخانه ای جو زمین را از بین می برند.

وی در پایان گفت: “گسترش تروپوسفر ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما باید مراقب شدت طوفان هایی که ایجاد می کند و نیاز به هواپیماهای بیشتری برای بلند شدن از زمین باشد.”

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

معرفی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به رشد و موفقیت بیشتر دست پیدا کنید!
سایت اصلی نات کوین: جایی برای کسب و کارهای نوظهور!
سایت اصلی نات کوین: جایی برای کسب و کارهای نوظهور!
بررسی نات کوین: ابزار جدیدی برای تجارت الکترونیک
شرط بندی انفجار: همه چیزی که باید بدانید
تماس با ما