بررسی شانگ چی – دسترسی اژدهای مارول

[ad_1]

«شانگ چی و افسانه ده حلقه» با ترکیبی از شخصیت‌های اکشن، الهام‌بخش و هیجان‌انگیز، صحنه‌ای فانتزی ابرقهرمانی خلق می‌کند. برای بررسی شانگ چی و افسانه ده حلقه با ویجیاتو تماس بگیرید.

سال ها پس از ساخت فیلمی حول محور مردی سفیدپوست به نام کریس، دنیای سینمایی مارول کم کم شروع به تنوع بخشیدن به فهرست ابرقهرمانان خود کرد. این تغییر آگاهانه در سال 2018 با اکران «پلنگ سیاه» آغاز شد، که انقلابی در نحوه نمایش جوامع سیاه پوست در سینما، به ویژه در فضاهای ابرقهرمانی ایجاد کرد. در واقع بعد از اکران این فیلم دیگر به نقش هایی که به «اصحاب خردمند» محول شده بود خلاصه نشدند.

محتوای پیشنهادی:چگونه بتمن انتقام جویان را شکست می دهد؟شوالیه تاریکی در مقابل انتقام جویان
چگونه بتمن انتقام جویان را شکست می دهد؟

اکنون، این گروه از رنگین پوستان نیز ممکن است ستاره هایی داشته باشند که از نظر قدرت و اهمیت مشابه همتایان سفیدپوست خود هستند. از سوی دیگر مارول اولین فیلم ابرقهرمانی این استودیو را بر اساس صداهای اغلب نادیده گرفته شده جامعه زنان در دنیای سینمایی خود تولید کرد و فیلم بسیار ساده «کاپیتان مارول» را تولید کرد. اکنون که کوین فیگی و همکارانش شجاع‌تر از این موفقیت‌ها شده‌اند، متعهد هستند که فرصت‌های برابر را به گروه‌های اقلیت بیشتری بدهند.

به عنوان مثال، Eternals که اخیراً در سراسر جهان منتشر شده است، بهشتی از تنوع است و شامل اولین ابرقهرمانان ناشنوا، هندی ها، کره ای ها و غیره می شود. با این حال، قبل از اکران فیلم، زمان آن فرا رسیده است که جامعه آسیایی انتظار داشته باشند که «شانگ چی و افسانه ده حلقه» ساخته دنیل کارتن در کانون توجه ابرقهرمانان بدرخشد و اکنون من شخصا مشتاق هستم که بگویم این فیلم است. یک اثر هنری.موفق شد کرتون به عنوان کارگردان اولین فیلم مارول که بر داستان شرقی و قهرمان آسیایی تمرکز دارد، نسخه تراژدی تکان دهنده پدر، پسر و انتظارات بین آنها را در یک بازی تاثیرگذار به پایان رسانده است.

در واقع، مارول از چند جهت، از جمله ساخت Shang Chi و Legend of the Ten Rings، قالب را شکست. مارول، بیست و پنجمین درام خانوادگی تأثیرگذار بر اساس یک داستان ابرقهرمانی آمریکایی آسیایی، تراژدی تاریک و شگفت انگیز را با تأثیرات حماسی هنرهای رزمی شرقی ترکیب می کند و داستانی افسانه ای و تخیلی را روایت می کند.

محتوای پیشنهادی:10 شخصیت مارول که می توانند تنیس را شکست دهندتیتان دیوانه
10 شخصیت مارول که می توانند تنیس را شکست دهند

سه عنصر اصلی در «شانگ چی و افسانه ده حلقه» وجود دارد که به خوبی با هم مطابقت دارند. سورپرایز اول، صحنه دوم مبارزه و سومین درام آشنا. اجرای صحیح این سه عنصر بدون شک به فرمولی بسیار جالب، با طراوت و نه کاملا مارول منجر خواهد شد. اما بعد از همه اینها شاید سوال اصلی مخاطب این باشد که اساس این مرد یا شانگ چیست؟! که این فیلم به داستان او می رود. شانگ چی (با بازی سیمو لیو) با قوانین فیلم مارول بیگانه است، بدون پسوند «مرد» یا قدرتی قابل مقایسه با دیگر جنگجویان ابرقهرمانی. او حدود 50 سال پیش در کتاب کمیک استاد کونگ فو معرفی و محبوب شد.

اما اولین حضور شانگ چی در MCU یک ناک اوت دیدنی برای دیگر ابرقهرمانان مارول است. اما چرا زیرا شانگ چی با مهارت های عالی، سبک مبارزه و ویژگی های شخصیتی خود، نمونه ای از یک اژدهای تازه متولد شده است که می تواند با دم آتشین خود همه را ذوب و مجذوب کند. بیوگرافی و ریشه های شخصیت شانگ بسیار شنیدنی است. او در خانواده ای ناآشنا و دشوار بزرگ شد، با هزاران سال تشنگی قدرت از یک سو، و مادری که از سرزمینی اسطوره ای دفاع می کرد، خانواده ای با پدری بسیار شرور. اما نکته دراماتیک این خانواده این است که مادر تنها کسی بود که در برابر بدکاری های پدرش ایستاد و او را مطیع کرد.

بنابراین، کودکی شانگ چی و شالینگ، خواهر کوچکترش، سرانجام با گناهان قدیمی پدر و مرگ غم انگیز مادر ویران می شود. او با جدا کردن پسرش از پدر بدرفتارش، در سانفرانسیسکو مخفی می شود تا زندگی مخفیانه و فلاکت بار خود را داشته باشد. حالا با دوستش در گوشه ای از شهر آبجو می نوشد و شب را در باشگاه می گذراند. آیا این نمایشنامه ویلیام شکسپیر است یا داستان اصلی مارول؟ مشکلی وجود دارد!

محتوای پیشنهادی:10 ویولن دنیای مارول و معادل های آن در دنیای انیمهچه کسی نگاه می کند
10 ویولن دنیای مارول و معادل های آن در دنیای انیمه

از سوی دیگر، 25th MCU، بیشتر شبیه یک حماسه برگرفته از اساطیر باستان است تا دنیای ابرقهرمانی که از زمان مارول دیده ایم. این داستان اولین قدم مارول به سمت گنجینه فولکلور چینی است. در «شانگ چی و افسانه ده حلقه» شاهد مبارزات و دوئل‌هایی در منظره جنگل هستیم که شامل سبک‌های مختلف مبارزه شرقی از جمله ووشیا و کونگ فو است. همچنین شاهد نبردهای هیجان‌انگیز اتوبوس‌های پرسرعت هستیم که می‌توانند در نسخه بدون خون «The Red 2» رخ دهند. علاوه بر این، دوئل در قفس، سلاح های عجیب، صحنه های شگفت انگیز و اسطوره ها و موجودات خارق العاده دنیای باستان همگی نشان دهنده حماسه و فانتزی این اثر هستند.

البته نقطه اتصال همه اینها یک کلمه است و چیزی جز مفهوم خانواده نیست; این فیلم علاوه بر اطلاع رسانی، سرگرمی هم دارد و دومینیک تورتو از حسادت قرمز می شود. در واقع این روابط خانوادگی است که داستان های تخیلی و علمی تخیلی را تحت عنوان داستان گویی ساده به پیش می برد. همچنین شانگ چی یک فیلم رزمی است که نباید ادای احترام به سینمای اکشن شرق آسیا را فراموش کرد.


Funko Pop Shang را بخرید

جالب است بدانید که تفاوت های زیادی بین سینمای آمریکا و آسیا وجود دارد، اما هیچ کدام به اندازه شیوه استفاده از بدلکاری برجسته نیست. اغلب، بدلکاری در فیلم‌های آمریکایی سعی می‌کند به جای دنباله داستان‌ها یا شخصیت‌ها، مخاطب را تحت فشار قرار دهد، اما در فیلم‌های آسیایی، اکشن بخشی جدایی‌ناپذیر است. این بدان معناست که هر درگیری فیزیکی به همان اندازه که بر مخاطب تأثیر می گذارد، بعد درونی نیز دارد.

محتوای پیشنهادی:سنگ های ابدیت چیست و سرنوشت مارول در دنیای سینما چیست؟گام به گام با جواهرات رنگارنگ مارول
سنگ های ابدیت چیست و سرنوشت مارول در دنیای سینما چیست؟

می توانید آن را در اوج هر درگیری در فیلم اکشن چینی “آتش پاره پاره” به کارگردانی بانی چان یا در درام علمی-تخیلی کره ای “سبوک” ببینید. حال این لحظات را با اکثر صحنه های فیلم «F9» جاستین لین مقایسه کنید، خواهید دید که نسخه آمریکایی اکشن تنها مجموعه ای از صحنه های بزرگ است که زمینه های متفاوتی را برای خود ایجاد می کند. اکنون، علی رغم تمایل آشکار استودیو مارول به نمایش چنین اکشنی، «شانگ چی و افسانه ده حلقه» بیشتر شبیه یک داستان مدرن به سبک ووشیا است تا یک اکشن استاندارد آمریکایی. به طور کلی، این فیلم مارول از اکشن برای برقراری ارتباط درونی به روش‌های ظریف، واضح و قانع‌کننده استفاده می‌کند.

شانگهای مملو از سکانس های دراماتیک هنرهای رزمی اکشن است که یادآور جکی چان و البته بروس لی فقید است. در اینجا اکشن دارای شخصیت واقعی و حس طنز است و ادای احترام به تمام آثار اکشن سینمای شرق است که البته از تکنولوژی مدرن فیلمسازی نیز بهره می برد. این در حالی است که تیم سازنده به شخصیت این فیلم اکشن نیز چاشنی ادغام کرده اند که خود یک نیروی محرکه است. شخصیت در هر داستان اصلی بسیار مهم است و خوشبختانه این قوی ترین دارایی شانگ است.

بخش اعظم فیلم به کاوش در گذشته پرسرعت و آشفته خانواده شانگ چی اختصاص دارد و فیلمساز او و خواهرش شاولینگ را به افرادی قابل درک تر از فرزندان شرور تبدیل می کند. اما Venovo، با بازی پر انرژی تونی لیانگ، مطمئنا قوی ترین و جذاب ترین شخصیت در کل فیلم است، و تضمین می کند که او نه تنها یک حریف سطحی و ملایم است، بلکه یک مرد هیولا برای درک آسان است.

محتوای پیشنهادی:10 موجود قدرتمند که توسط ولورین شکست خوردندتمام عمرش مبارزه کرد
10 موجود قدرتمند که توسط ولورین شکست خوردند

با این تفاسیر باید گفت که هیچ فیلم مارول کامل نیست و از دایره «شنگ چی» فراتر نمی رود. متأسفانه، این یک شکایت رایج در مورد فیلم های MCU است که با وجود بودجه 200 میلیون دلاری، دارای CGI زیاد یا جلوه های بصری ضعیف هستند. با این وجود، اگرچه شانگ چی صحنه بصری جالبی دارد، برخی از سکانس های مبتنی بر صفحه سبز نسبتاً ناهموار هستند. به عنوان مثال، سکانس درگیری اتوبوس که در صحنه اول فیلم نشان داده می‌شود، پر از کارهای دیجیتالی مبتنی بر صفحه سبز و مدل‌سازی لذت‌بخش اتوبوس به سبک CGI است که حواس مخاطب را از صحنه منحرف می‌کند، که کاملاً درست است.

اما اوج مشکلات فیلم در صحنه سوم گیج کننده تر آن مشهود است، جایی که جلوه های ویژه کاملاً در متن ظاهر می شود و بقیه فیلم به عنوان یک پاورقی جزئی عمل می کند، اما ظاهراً متن به اندازه کافی بصری نیست. که البته این ویدئو را یک شبه به یک حس تبدیل کرد. البته این نبرد نهایی قطعا به زشتی و سردرگمی نبرد نهایی پلنگ های سیاه منجر نمی شود، اما با تمام پول های روی میز، چنین صحنه هایی باید بهتر به نظر برسند. در کل بدترین قسمت کل فیلم بازی سوم است که بدون شک از مشکل همیشگی کار MCU رنج می برد.

پس از حدود 90 دقیقه شاهکار، الگوسازی و کار با شخصیت های معنادار، صحنه سوم به کلاژ دیوانه کننده و شلوغی از جلوه های بصری تبدیل می شود که بیشتر آنها به زیبایی شناسی بازی ویدیویی اشاره می کنند. با توجه به ماهیت صمیمی دعوای شانگ چی با پدرش، ون وو، یک مبارزه نهایی در مقیاس کوچک مناسب تر بود، اما در عوض، مارول احساس کرد باید از بودجه هنگفت خود با یک صحنه شلوغ حمایت کند. جشنواره کمی خسته کننده در پایان. این پایان حسی را در مخاطب ایجاد می کند که مربوط به نوع دیگری از فیلم های ابرقهرمانی است، در واقع این عجله در عین اینکه برای مخاطب عام بد نیست، یک فیلم بسیار جذاب را به نتیجه ای عادی و خسته کننده می رساند.

محتوای پیشنهادی:معرفی بهترین فیلم های اکشن 2020تمام هیجانی که از سال 2020 به بعد نیاز دارید!
معرفی بهترین فیلم های اکشن 2020

به طور کلی، “شانگ چی و افسانه ده حلقه” بزرگترین شگفتی MCU از اولین قسمت “نگهبانان کهکشان” است. این بدان معناست که به همان اندازه که «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» یک تریلر جاسوسی قدرتمند است، یا «ثور: راگناروک» و «نگهبانان کهکشان» به اندازه ادیسه فضایی سرگرم کننده و مؤثر است، شانگ چی می تواند روی پای خود بایستد. . دو پا .؛ و در عمل به عنوان یک فیلم ابرقهرمانی با تمرکز بر هنرهای رزمی شرقی متفاوت به نظر برسید.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

معرفی خرید پلی استیشن پلاس اکسترا
با سئو گروه تلگرام @SEOPREM به رشد و موفقیت بیشتر دست پیدا کنید!
سایت اصلی نات کوین: جایی برای کسب و کارهای نوظهور!
سایت اصلی نات کوین: جایی برای کسب و کارهای نوظهور!
بررسی نات کوین: ابزار جدیدی برای تجارت الکترونیک
شرط بندی انفجار: همه چیزی که باید بدانید
تماس با ما