کوالاها اکنون رسماً در بخش هایی از شرق استرالیا به عنوان یک گونه در معرض خطر انقراض شناخته می شوند

[ad_1]


یک کوالا جوی به نام همفری در مارس 2021 در باغ وحش تارونگا در سیدنی توسط مادرش ویلو تسلیت می‌یابد. دولت استرالیا کوالاها را در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و قلمرو پایتخت استرالیا در خطر انقراض اعلام کرده است.

لیزا مری ویلیامز/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

لیزا مری ویلیامز/گتی ایماژ


یک کوالا جوی به نام همفری در مارس 2021 در باغ وحش تارونگا در سیدنی توسط مادرش ویلو تسلیت می‌یابد. دولت استرالیا کوالاها را در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و قلمرو پایتخت استرالیا در خطر انقراض اعلام کرده است.

لیزا مری ویلیامز/گتی ایماژ

مقامات دولتی با اشاره به تأثیرات خشکسالی، آتش‌سوزی بوته‌ها و از دست دادن زیستگاه بر روی کاهش جمعیت کیسه‌داران این کشور، کوالاها را در بیشتر مناطق شرقی استرالیا در خطر انقراض اعلام کرده‌اند. اما برخی از گروه‌های حفاظتی گفتند که این اقدام بسیار کم و دیر بود.

سوزان لی، وزیر محیط زیست روز جمعه اعلام کرد که با تغییر وضعیت کوالاها از آسیب پذیر به در معرض خطر، حفاظت از کوالاها را در نیو ساوت ولز، کوئینزلند و قلمرو پایتخت استرالیا افزایش می دهد. او گفت که دولت همچنین میلیون‌ها دلار بودجه حفاظتی ارائه می‌کند و به دنبال تایید ایالت‌ها برای طرح احیای ملی است.

ما با هم می توانیم آینده ای سالم را برای کوالا و این تصمیم به همراه کل آن تضمین کنیم [$53 million U.S.] ما از سال 2019 به کوالاها متعهد شده‌ایم، نقش کلیدی در این فرآیند ایفا خواهیم کرد.

این حرکت یک دهه پس از آن صورت می گیرد که جمعیت کوالا در این سه منطقه برای اولین بار به عنوان آسیب پذیر طبقه بندی شدند، به این معنی که آنها در میان مدت با خطر انقراض در طبیعت روبرو بودند. وضعیت در خطر انقراض آنها حاکی از خطر بسیار قریب الوقوع تری است.

بر اساس تحقیقات پارلمانی که در ژوئن 2020 منتشر شد، بدون دخالت فوری دولت، کوالاهای نیو ساوت ولز تا سال 2050 منقرض خواهند شد.

جمعیت کوالا کاهش چشمگیری داشته است

تعداد کوآلاها در سال‌های اخیر به‌دلیل رویدادهای آب‌وهوای ناشی از اقلیم و پاک‌سازی بی‌نظیر زمین برای توسعه کشاورزی و شهری کاهش چشمگیری داشته است. به عنوان مثال، جمعیت کوآلا در کوئینزلند و نیو ساوت ولز اخیراً در دو دهه گذشته 50 درصد یا بیشتر کاهش یافته است.

آتش‌سوزی‌های مرگبار بوته‌ها در سال‌های 2019 و 2020 – که میلیون‌ها هکتار از زمین‌ها را طی چند ماه سوزاند – این کاهش را بیشتر تشدید کرد. بر اساس گزارشی که به سفارش صندوق جهانی حیات وحش استرالیا تهیه شده است، حدود 60000 کوالا در اثر آتش سوزی “کشته، مجروح یا به نوعی تحت تاثیر قرار گرفتند”.

جوسی شاراد، مدیر کمپین صندوق بین المللی رفاه حیوانات، در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: «آتش سوزی ها آخرین نی بود. “این باید زنگ خطری برای استرالیا و دولت باشد تا برای محافظت از زیستگاه های حیاتی در برابر توسعه و پاکسازی زمین و رسیدگی جدی به اثرات تغییرات آب و هوا، سریعتر حرکت کنند.”

طبق گزارش بنیاد کوآلای استرالیا، این کشور بین سال‌های 2018 تا 2021 30 درصد از کل جمعیت کوآلای خود را از دست داد. این ضرر به ویژه در نیو ساوت ولز شدید بود که شاهد کاهش 41 درصدی بود.

در حالی که آتش‌سوزی‌های بوته‌ها به کاهش جمعیت کمک کرد، دبورا تابارت، رئیس AKF، سال گذشته گفت که آن‌ها تنها راننده نیستند.

او گفت: “ما شاهد کاهش شدید جمعیت داخلی به دلیل خشکسالی، موج گرما و کمبود آب برای نوشیدن کوالاها بوده ایم.” “من مناظری را دیده ام که شبیه ماه هستند – با درختان مرده و در حال مرگ همه جا.”

پاکسازی زمین عامل اصلی بوده است

پاکسازی زمین در دهه های اخیر افزایش یافته است، به طوری که صندوق جهانی حیات وحش استرالیا اشاره کرد که از زمانی که دولت قوانین پوشش گیاهی بومی را در سال 2016 تضعیف کرد، در نیو ساوت ولز 13 برابر شده است.

گروه‌های حفاظت از حیوانات و حمایت از حیوانات مدت‌هاست که از دولت استرالیا خواسته‌اند تا اقدامات بیشتری برای حفاظت از این گونه انجام دهد.

در آوریل 2020، WWF-استرالیا، صندوق بین‌المللی رفاه حیوانات و جامعه انسانی بین‌الملل به طور مشترک از دولت فدرال خواستند که کوالاها را به عنوان در معرض خطر طبقه‌بندی کند و گفتند که این اقدام باعث بسیج بودجه، تشویق عمومی و افزایش حفاظت از جنگل‌ها و جنگل‌های کوالا می‌شود. با خانه تماس بگیر.

دولت استرالیا در سال های اخیر بودجه ای را برای تلاش های حفاظت از کوالا اختصاص داده است.

13 میلیون دلار متعهد شد در سال 2019 برای حفاظت و بازسازی زیستگاه، تحقیقات بهداشتی و حمایت پزشکی و برنامه نظارت فدرال کوالا. و ماه گذشته، دولت اعلام کرد که نزدیک به 36 میلیون دلار دیگر هزینه خواهد کرد به سمت ابتکارات بازیابی و حفاظت در چهار سال آینده.

گروه های حفاظت از طبقه بندی مجدد استقبال می کنند اما می گویند اقدامات بیشتری لازم است

این سه گروه از اعلامیه لی در روز جمعه استقبال کردند، اما تاکید کردند که تغییر وضعیت به تنهایی برای نجات کوالاها کافی نیست.

آنها از دولت خواستند که موضع قوی تری در برابر جنگل زدایی اتخاذ کند و تلاش های خود را بر حفاظت و احیای جنگل ها متمرکز کند و گفتند که سخنان آن بدون اقدام پوچ خواهد بود.

تابارت، همراه با AKF، این طبقه بندی مجدد را “هیچ چیزی جز یک حرکت نشانه” نامید. گفتن این بود “خیلی کم، خیلی دیر” و فراخوانی معنادار تغییر قانونگذاری. این سازمان مدت‌هاست که از قانون حفاظت از کوالا حمایت می‌کند که بر حفاظت از درختان کوالا در برابر توسعه‌دهندگان تمرکز دارد.

“تغییر وضعیت فقط یک کلمه است.” AKF توییت کرد. از نظر قانونی هیچ کاری برای جلوگیری از پاکسازی زمین انجام نمی دهد، که دلیل اصلی بی خانمان شدن کوالاها و سپس ابتلا به بیماری است.

این بنیاد همچنین از دولت به دلیل انتخاب نکردن کوالاها در فهرست در معرض خطر انقراض در ویکتوریا و استرالیای جنوبی انتقاد کرد و گفت که این تصمیم نشان می‌دهد که “رهبران سیاسی ما چقدر با وضعیت فعلی کوالا دور هستند.”

شراد، همراه با صندوق بین المللی رفاه حیوانات، این تصمیم را ستایش کرد، اما آن را “شمشیر دولبه” توصیف کرد.

او گفت: «ما هرگز نباید اجازه می‌دادیم اوضاع به جایی برسد که در خطر از دست دادن یک نماد ملی باشیم. “اگر ما نتوانیم از یک گونه نمادین بومی استرالیا محافظت کنیم، گونه های کمتر شناخته شده اما نه کم اهمیت تر چه شانسی دارند؟”



[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

بهترین سایت تعبیر خوابaلینک ورود به بهترین سایت تعبیر خواب
تعبیر خواب باغ میوه امام صادق
تعبیر خواب مار زیاد و نیش زدن
چرا باید یک پرینتر خریداری کنید؟
انتظار برای نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto (GTA): چه انتظاراتی داریم
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای خرید ایده‌آل پرینتر
تماس با ما