چرا وقتی صاحبی نیست به سگ های گرسنه غذا بدهیم؟

[ad_1]

منظره سگ‌هایی که از پشت در کنار جاده به مردم و وسایل نقلیه‌شان التماس می‌کنند، تجربه‌ای دلسوزانه و دردناک است، به‌خصوص اگر سگ توله‌هایی هم داشته باشد یا خیلی لاغر باشد. و ضعیف خواهد بود. گاهی اوقات اولین چیزی که به ذهن می رسد این است: “آیا چیزی از وعده غذایی ما باقی مانده است؟” نان ها چطور؟ آیا تکه های نان باقی مانده کافی است؟ “در مورد استخوان ها و گوشت ناسالم چطور؟”

از این به بعد داستان همه ما یکی است. قلب ما خیلی زود به درد می آید و صادقانه همه چیز را در کوله پشتی یا ماشین های شخصی خود برای سگ های ولگرد در خیابان ها یا در بیابان رها می کنیم. برای خوردن.

تصور عبور از آنها و گرسنگی در حالی که تکه های غذا و نان خشک را در سطل زباله می اندازیم برای ما غیر ممکن است. این داستان تکراری همیشه برای ما تمام می شود چون ایستاده ایم و غذا خوردن سگ را تماشا می کنیم و خیالمان راحت می شود که چقدر می توانیم به یک موجود زنده غذا بدهیم و بعد به مقصد می رویم، ناخودآگاه داستان اصلی از اینجا شروع می شود.

پایان داستان غذا دادن به سگ ها برای چندین سال متفاوت است که دیگر «هپی پایان» نیست و وحشتناک و وحشتناک است. در این مقاله می خواهیم زوایای مختلف تغذیه سگ های ولگرد را از دیدگاه «شهاب چراغی» فعال محیط زیست و گردشگری بررسی کنیم. آنچه می خوانید حاصل گفتگوی اختصاصی دیجیاتو شهاب چراغی است.

وقتی از شهاب چراغی در مورد دلایل زیست محیطی و علمی عدم تغذیه سگ های ولگرد سوال کردیم، او دو دلیل اصلی و مهم را بیان کرد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

همه از غذا دادن به سگ های ولگرد لذت نمی class=

1. خطر حمله دسته جمعی سگ ها به انسان

هر سال بر تعداد جراحات و تلفات سگ های ولگرد افزوده می شود. در نگاه اول به نظر می رسد افرادی که مورد حمله سگ ها قرار گرفته بودند آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دادند اما با کمی دقت می بینیم که این اتفاق نیفتاده و تمامی کودکانی که مورد حمله سگ ها قرار گرفته بودند کشته شدند. به سگ آسیب نرسانید به عنوان مثال در سال 1996 صد و پنجاه هزار مورد جراحت انسان توسط سگ گزارش شده است که از این تعداد 8 مورد فوت کرده اند.

تعداد مجروحین حمله سگ ها در سال 1997 به 207000 نفر رسید که نسبت به سال قبل 50000 نفر افزایش داشته است. در سال 1998 همچنان شاهد افزایش قابل توجه این تعداد هستیم و از 234000 مورد سگ گزیدگی، 24 مورد فوت شده است. این عدد نشان می دهد که سگ هایی که برای آنها متاسفیم نه تنها بی ضرر هستند بلکه می توانند برای زندگی انسان نیز خطرناک باشند.

موارد عجیب و دردناک دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال در لواسان اخیراً یک صاحب سگ به پسر کوچکی در محله در خیابان حمله کرد و او را مجروح کرد و او را مجروح کرد و او را کشت. در این مواقع اغلب بین طرفین بحث می شود که صاحب سگ نباید در خیابان از سگ غافل شود و از طرفی برخی از حامیان سگ بر این عقیده هستند که کودک نباید بدون حضور سگ در خیابان بازی کند. پدر و مادر!

اما سوال اینجاست که در شرایطی که سگ به مرد حمله می کند، تصمیم درست چیست؟ نمونه دیگری که در چند روز اخیر برملا شد، حمله سگ های ولگرد به یک نوازنده در شاهینه استان اصفهان است که در روز دوشنبه ششم اردیبهشت ماه سال جاری به مرگ این نوازنده انجامید. متاسفانه چنین مواردی هر روز بیشتر و بیشتر در اخبار منتشر می شود.

2. گونه های مختلف حیات وحش قربانیانسگ های ولگرد دیگر

علاوه بر خطراتی که سگ های ولگرد برای انسان ها ایجاد می کنند، می توانند برای حیات وحش و گونه های در معرض انقراض نیز تهدید باشند. اما چگونه با افزایش تعداد سگ ها، توانایی حمله به حیوانات مختلف مانند گورخر، آهو، میش، میش، بز، آهو و … افزایش می یابد و با از بین بردن این حیوانات نظم طبیعی را به هم می ریزند. كتك زدن.

سگ ها دوندگان فوق العاده ای هستند تا بتوانند به پلنگ که سریع ترین حیوان جهان است حمله کنند! به عنوان مثال، دو پلنگ از هر سه پلنگی که در حال حاضر در اسارت هستند توسط سگ ها از جنگل خارج شده اند و حداقل سه مورد از کشته شدن پلنگ توسط سگ ها در سه سال گذشته گزارش شده است.

در حال حاضر کمتر از 40 پلنگ در جنگل های ایران وجود دارد. ما دریافتیم که تخریب سالانه 7 درصد از کل ذخیره ژن یوزپلنگ ما توسط سگ ها آسیب زیادی به طبیعت وارد کرده است. امروزه 11 گونه ارزشمند از جهان بر اثر حمله سگ های ولگرد منقرض شده اند و جای تاسف است که اگر جلوی این پدیده گرفته نشود این تعداد افزایش می یابد.

ممکن است بپرسید پلنگ و سایر حیوانات چگونه می توانند گونه های دیگر غذا را شکار کنند، پس چرا این مشکل برای سگ ها است؟

در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که سگ ها یک نژاد طبیعی محسوب نمی شوند زیرا 18000 سال پیش انسان ها آنها را از گرگ ها جدا کردند و به دلیل تغییراتی که در سبک زندگی خود ایجاد کردند گونه ای را ایجاد کردند که می توانست در کنار انسان زندگی کند و امرار معاش کند. . برای آنها. بنابراین باید همچنان مسئولیت این انتخاب گزینشی را بپذیرند و مسئولیت نگهداری و مراقبت از سگ ها را بر عهده بگیرند و از همه مهمتر مراقب باشند که این حیوان به تهدیدی برای حیات وحش و سایر گونه ها تبدیل نشود.

با عقیم سازی آیا مشکل حل شده است؟

در حالی که برخی راه حل این مشکل را در عقیم سازی سگ های ولگرد می دانند، یک محاسبه ساده به غیرعملی بودن این ایده اشاره می کند. شهرداری تهران در سال 1378 اعلام کرد که 200 هزار سگ ولگرد در تهران وجود دارد، با فرض اینکه برای نگهداری هر سگ حداقل به 5 متر مربع فضا نیاز داریم، پس برای تعداد سگ های اعلام شده یک میلیون متر مربع فضا لازم است. با نگاهی به افزایش قیمت زمین در تهران، متوجه نمی شوید که چگونه می توان چنین فضایی را ایجاد کرد؟

علاوه بر این، غذای خورده شده توسط این سگ ها بسیار گران است و جمع آوری زباله آنها نیز که به طور متوسط ​​60 تن در روز است، بسیار مشکل ساز است. از همه مهمتر عقیم سازی برای هر سگ حدود 2 میلیون تومان هزینه دارد که این رقم برای تعداد سگ های ولگرد در تهران حدود 400 میلیارد تومان است.

باید دید چگونه چنین بودجه هنگفتی به مراقبت از سگ و دستگاه های عقیم کننده ارائه می شود. نکته مهم دیگر این است که حتی زمانی که سگ عقیم است، همچنان به انسان ها و حیات وحش حمله می کند. عقیم سازی برای کشوری که سگ های ولگرد مشکل ساز هستند راه حل خوبی نیست.

آخرین راه حل چیست؟

اهميت غذا ندادن به سگ ها بايد مورد توجه قرار گيرد. اما این مشکل اصلی را حل نمی کند، برای حل این مشکل، دولت باید با وضع قوانین ذیصلاح گام های بیشتری بردارد تا از آسیب های آینده به انسان و حیات وحش کشور جلوگیری کند. برای رسیدگی به این موضوع در کشورهای مختلف مجازات هایی وضع شده است. به عنوان مثال، در انگلستان سگ هایی که به سگ ها غذا می دهند توسط پلیس 50 پوند جریمه می شوند و در کانادا این جریمه به 200 می رسد.

بازی های تبلیغاتی برای پول و ثروت

کشور ما تعداد محدودی پناهگاه دارد که در آن زمان توسط متخصصان برای درمان و مراقبت از حیوانات آسیب دیده راه اندازی می شود. شماره حساب ها سعی می کنند احساسات مردم را برانگیزند و از آنها برای غذا دادن به سگ ها پول جمع آوری کنند.

در حالی که مبلغ قابل توجهی برای این منظور جمع آوری می شود، یک لیتر مرغ را با مبلغ بسیار ناچیزی به سگ ها اهدا می کنند و بقیه پول را برای خود می گیرند. در سال های اخیر این به نوعی درآمدزایی تبدیل شده است. از طرفی کنترل سگ های ولگرد بر عهده شهرداری است.

تا چند سال پیش، کشتار سگ های ولگرد با مسمومیت، استفاده از اسید و … توسط گروه های تحت نظر شهرداری رایج بود که مورد انتقاد فعالان و فعالان محیط زیست قرار گرفت. احساسات مردم را جریحه دار کرد. پس از آن شرکت روش کار خود را تغییر داد و تصمیم گرفت به هر سگ 30 هزار تومان بدهد و مسئولیت کشتن سگ ها را به مردم واگذار کرد.

این باعث شد که گروه هایی برای تشویق مردم به غذا دادن به سگ ها تشکیل شود زیرا سگ های گرسنه قدرت جفت گیری را ندارند و در صورت جفت گیری سگ ها توله هایی به دنیا می آورند و ضعیف و سخت می شوند. این گروه ها با تأثیرگذاری بر احساسات مردم و تشویق آنها به غذا دادن به سگ ها توانستند به روند قدرت گیری و افزایش تولید مثل آنها کمک کنند. با افزایش جمعیت سگ ها و کشته شدن آنها، پول بیشتری از شهرداری دریافت شد. .

با وجود اینکه مردم از این مشکل آگاه نیستند، از روی دلسوزی و عشق به حیوانات به سگ ها غذا می دهند و به این ترتیب برای سودجویی در سرزمین مافیایی بازی می کنند..

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

بهترین سایت تعبیر خوابaلینک ورود به بهترین سایت تعبیر خواب
تعبیر خواب باغ میوه امام صادق
تعبیر خواب مار زیاد و نیش زدن
چرا باید یک پرینتر خریداری کنید؟
انتظار برای نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto (GTA): چه انتظاراتی داریم
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای خرید ایده‌آل پرینتر
تماس با ما