پرچم مفید چیست و چرا از پرچم پاناما بیشتر استفاده می شود؟

[ad_1]

دولت پاناما اعلام کرده است که تنظیم مقررات استفاده از پرچم خود در منطقه کشتیرانی موسوم به “پرچم های راحتی” دشوارتر شده است و اعلام کرده است که دیگر اجازه استفاده از این پرچم را به ایران نخواهد داد. تحریم های بین المللی از سال 2009. او پرچم پاناما را بر روی کشتی های خود برافراشته نخواهد کرد. اما پرچم شایستگی چیست و چرا دیگر کشورهای جهان از پرچم کشور خود به جای پرچم پاناما استفاده نمی کنند.

اما پرچم شایستگی چیست و چرا دیگر کشورهای جهان از پرچم کشور خود به جای پرچم پاناما استفاده نمی کنند.

پاناما کشور کوچکی با تنها 3 میلیون نفر جمعیت با بزرگترین ناوگان کشتیرانی در جهان است که بزرگتر از نیروی دریایی ایالات متحده و چین است. پاناما به دلیل موقعیت مکانی و شکل باریک خود که اقیانوس آرام را به اقیانوس اطلس متصل می کند، مهم ترین مسیر تجارت دریایی جهان است. برای بیش از صد سال، کانال پاناما راهی میانبر برای کشتی هایی بوده است که به دنبال اجتناب از سفر طولانی و خطرناک کیپ هورن هستند. این کانال 77 کیلومتری، یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن، دارای یک مهندس متخصص است که سالانه 14000 کشتی را از طریق سیستم قفل پیشرفته خود راهنمایی می کند. در حالی که بسیاری از این کشتی‌های با پرچم پاناما به عنوان پرچم‌های مفید سفر می‌کنند، تاریخچه دریایی این کشور بسیار مختصر است.

اما پرچم شایستگی چیست و چرا دیگر کشورهای جهان از پرچم کشور خود به جای پرچم پاناما استفاده نمی کنند.

اکثر کشتی‌های تجاری با پرچم پاناما متعلق به مالکان خارجی غیر پانامایی هستند که می‌خواهند از قوانین سخت‌گیرانه دریایی کشورهای متبوع خود اجتناب کنند. پاناما یک سیاست دریایی به نام ثبت رایگان دارد. پرچم این کشور ثبت کشتی‌ها را، اغلب به صورت آنلاین، آسان‌تر می‌کند و نیروی کار خارجی ارزان‌تری ارائه می‌کند. همچنین مالکان خارجی کشتی‌های با پرچم پاناما ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد نیستند. حدود 8600 کشتی تجاری با پرچم پاناما در حال تردد هستند، در حالی که تنها 3400 کشتی با پرچم ایالات متحده و 3700 کشتی با پرچم چین در دریا تردد می کنند. طبق قوانین بین المللی، هر کشتی تجاری باید به نام کشور صاحب پرچم ثبت شود.

بدین ترتیب عدالت کشوری که پرچم آن در کشتی برافراشته و ثبت شده است بر آن کشتی حکومت خواهد کرد. همچنین قوه قضاییه همان کشور مسئول بررسی ایمنی کشتی و شرایط کار خدمه آن برای سفر خواهد بود. رجیستری های باز گاهی اوقات به عنوان پرچم های اعزامی شناخته می شوند که از ابتدا بحث برانگیز بوده است. اولین کشتی‌های تجاری ثبت‌شده در پاناما به سال 1922 بازمی‌گردد و دو کشتی تفریحی آمریکایی ملزم به تامین الکل برای مسافران خود در طول ممنوعیت الکل در ایالات متحده بودند. تنها پس از این ابتکار بود که مالکان کشتی اقدام به عدم پرداخت دستمزدهای سنگین و بهبود شرایط کار مطابق با قوانین قضایی آمریکا کردند.

اما پرچم شایستگی چیست و چرا دیگر کشورهای جهان از پرچم کشور خود به جای پرچم پاناما استفاده نمی کنند.

پس از جنگ جهانی دوم، مالکان کشتی آمریکایی که خواهان کنترل کمتری بودند، بیشتر و بیشتر کشتی های خود را تحت نام پاناما ثبت کردند، در حالی که همتایان اروپایی آنها برای پرداخت مالیات های سنگین به پرچم روی آوردند. تقاضا برای ثبت نام رایگان به شدت افزایش یافته است زیرا سایر کشورهای در حال توسعه سیستم های خود را راه اندازی کرده اند. در طول جنگ سرد، ایالات متحده از سیستم ثبت نام لیبریا برای ساخت ناوگانی از کشتی های بی طرف استفاده کرد. پاناما اکنون فهرستی از بزرگ‌ترین کشتی‌های جهان را در اختیار دارد و پس از آن لیبریا، جزایر مارشال، هنگ کنگ و سنگاپور قرار دارند. سال گذشته نزدیک به سه چهارم نیروی دریایی جهان با پرچم کشوری غیر از کشور خودشان به ثبت رسیدند. این سیستم ثبت نام برای پاناما بسیار سودآور است و در مجموع بیش از نیم میلیارد دلار هزینه، خدمات و مالیات برای این کشور ایجاد کرده است. با این حال، منتقدان سیستم به سادگی پنهان کردن هویت واقعی مالک کشتی و عدم امکان اجرای قوانین و مقررات در سیستم اشاره می کنند.

اما پرچم شایستگی چیست و چرا دیگر کشورهای جهان از پرچم کشور خود به جای پرچم پاناما استفاده نمی کنند.

صنعت کشتیرانی صنعت بزرگی است و اندازه نیروی دریایی بین المللی تنها در 20 سال گذشته 250 درصد افزایش یافته است. در ابتدای سال 2020، بیش از 61100 کشتی تجاری بزرگ در جهان وجود داشت که بیشتر آنها کشتی های باری اقیانوس پیما، کشتی های کانتینری و تانکر بودند. در حالی که تعداد این کشتی ها در حدود 60000 فروند تثبیت شده است، اندازه این کشتی ها همیشه در حال افزایش است. پنجاه درصد از کشتی های فعلی جهان تنها در سه کشور پاناما، لیبریا و جزایر مارشال ثبت شده اند. این رقم با احتساب هنگ کنگ، سنگاپور و مالت به 70 درصد رسیده است. بنابراین، مانند اوپک، این کشورها یک کارتل قوی تشکیل داده اند که صنعت دریایی را کنترل می کند. با ثبت کشتی ها در این کشورهای ساحلی، این پرچم ها هستند که استانداردهایی را برای وزن کشی کشتی ها تعیین می کنند.

اما پرچم شایستگی چیست و چرا دیگر کشورهای جهان از پرچم کشور خود به جای پرچم پاناما استفاده نمی کنند.

لوئیس فورتو، نماینده فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل در پاناما، گفت: “این کشور چشم خود را بر تعهدات خود برای امکان ثبت کشتی های بیشتر می بندد.” از سال 1958، فدراسیون کمپینی را علیه قانون پرچم مصلحت نظام راه اندازی کرد و ادعا کرد که ثبت نام پاناما از نظر ایمنی بهتر از سایر کشورها است، اما در زمینه هایی مانند نظارت، بررسی حوادث و کمک خدمه بی اثر است. دو سال پیش، آقای فورتو یک ملوان زن 22 ساله را بازجویی کرد که در اولین سفر خود به داخل یک وسیله نقلیه سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

کشتی به جای رفتن به نزدیکترین بندر طبق قوانین، جسد خدمه را در فریزر نگه داشت و بیش از دو هفته به سفر بدون وقفه خود ادامه داد. طبق قوانین بین المللی، ثبت کنندگان کشتی ملزم به بازرسی کشتی ها، رعایت قوانین بین المللی و بررسی حوادث و فساد در کشتی ها هستند، اما منتقدان می گویند پاناما در حال انجام است. حوزه ها بی خیال هستند. به همین دلیل است که حوادث زیادی در مورد کشتی های حامل پرچم پاناما رخ می دهد.

اما پرچم شایستگی چیست و چرا دیگر کشورهای جهان از پرچم کشور خود به جای پرچم پاناما استفاده نمی کنند.

عموماً اعتقاد بر این است که اقتصاد جهانی می‌تواند بار سنگین ممنوعیت پرچم‌های رفاهی و در نتیجه افزایش هزینه‌ها را متحمل شود. اگر این قانون اجرا شود، هزینه حمل و نقل افزایش می یابد، اما رقابت آزاد وضعیت فعلی بازار را تغییر می دهد. با این حال، بسیاری بر این باورند که سیستم پرچم مفید به زودی از بین نخواهد رفت.


[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

بهترین سایت تعبیر خوابaلینک ورود به بهترین سایت تعبیر خواب
تعبیر خواب باغ میوه امام صادق
تعبیر خواب مار زیاد و نیش زدن
چرا باید یک پرینتر خریداری کنید؟
انتظار برای نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto (GTA): چه انتظاراتی داریم
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای خرید ایده‌آل پرینتر
تماس با ما