همه چیز در مورد قرص فلوکستین ۲۰

  1. التهاب شدید کبدی دارید
  2. فقدان نبض یا فشار خون
  3. بیماریهای اعصاب
  4. حملات هراس
  5. خواب های عجیب و غریب
  6. دوز نگهداری: ۲۰ تا ۶۰ میلی گرم خوراکی در روز
  7. کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی یا مشکل در ارگاسم

فلوکستین بعضی از داروها مي توانند با فلوکستین تداخل داشته باشند و باعث ایجاد یک بیماری جدی به نام سندرم سروتونین شوند. البته عوارض جانبی در داورها، به ویژه در داروهای ضد افسردگی نسبی هستند و ممکن است در بسیاری افراد، هیچ عارضهای ایجاد نکنند؛ در حالی که برخی دیگر با عوارض غیرمعمولی روبهرو میشوند. اما جامعه پزشکی باید بداند که بنا به تحقیقات دامنه دار و وسیع انجام شده در طول سه ماهه اول هیچ تفاوت معناداری بین فلوکستین و دارونماهای دریافتی از نظر کاهش وزن مشاهده نشده است اما در پایان هفته بیستم ضمن وجود تفاوت معنادار محققان دریافتند که فلوکستین باعث کاهش وزن می شود. معمولا این کاهش تدریجی 4 هفته به طول می انجامد. اثر بخشی دارو ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد. اگرچه داروهای ضدافسردگی دیگری نیز وجود دارند که اثربخشی آنها به اندازه پروزاک است اما شاید این کپسولهای ۱۰ و ۲۰ میلیگرمی خواص دیگری هم داشته یا شاید عوارض جانبی کمتری داشته باشند که سبب رواج آن شده است.

  1. استفراغی که مانند تفالهی قهوه به نظر میرسد
  2. دوز معمولی: 10-20 میلی گرم در روز
  3. ◄ ریسک فاکتورهای موثر در آلزایمر
  4. سردرد، سرگیجه، تغییرات بینایی؛
  5. فشار خون پایین
  6. بالا رفتن ضربان قلب و افزایش فشار خون
  7. فلوکستین را میتوانید همراه غذا یا بدون غذا مصرف کنید؛
  8. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن

عوارض فلوکستین در دراز مدت اگر در زمان مصرف فلوکستین قصد باردار شدن دارید یا فکر می کنید باردار شده اید، بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و در مورد مزیت ها و خطرات مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. او کمبود دارو در بخش اعصاب و روان را بسیار خطرناک دانسته و اعلام میکند که تمام گروههای بیماران با معضلات کمبود دارو روبهرو هستند: «بیماران حوزه اعصاب و روان در مدت زمان طولانی دارو مصرف میکنند و یک داروی مناسب با بررسیهای همهجانبه روی وضعیت بیمار تجویز یا تغییر داده شده به همین دلیل کمیابی در بخش دارو میتواند تمام تلاش پروسه درمان را زیر سؤال برده و اجبار یا ناچاری برای استفاده از داروهایی از طبقات دیگر، شرایط بیمار را بحرانی کند. این موضوعی دور از ذهن و عجیب به نظر نمیرسد؛ چون ممکن است مصرف دارو باعث بهبود حال بیمار و احساس سلامتی شده و تمایل او را به مصرف غذا افزایش دهد.

  • وارفارین مصرف همزمان با افزایش خطر خونریزی همراه است
  • قرص کداست 310میلی گرم
  • درمان افسردگی مزمن : با مصرف دسیپرامین
  • اختلال استرس بعد از سوانح
  • قرص گلومت 500 میلی گرم
  • دوز معمول فلوکستین بزرگسالان برای درمان افسردگی
  • قرص سینوریپا 5/1000 میلی گرم
  • لرزش، احساس اضطراب یا عصبی بودن

«شهاب» سی و چهار ساله است و با تجویز پزشک روزی یک عدد فلوکستین ۲۰ (hirbodclinic.com) مصرف میکند؛ او در زمینه این دارو میگوید: «بهترین داروی دنیاست، من وسواس چکینگ داشتم و همیشه نگران باز بودن شیر گاز و در خانه و در ماشین بودم؛ از طرفی خوابهای به شدت کابوسوار میدیدم؛ طوری که وقتی شب میشد، غصهام میگرفت که الان میخوابم و کابوس میبینم. منطقی است که پزشکان بیمارشان را از این مسئله آگاه سازند همچنین آن ها را از نادر بودن احتمال بروز این عارضه در بیمارانی که مجبور به استفاده از SSRIsهستند، مطلع سازند. درباره مفید بودن این دارو برای برطرف شدن مشکلات جنسی ممکن است افراد تاثیراتی از فلوکستین را مطالعه کنند که نسبت به مصرف آن راغب شوند، در حالیکه ممکن است مطالب متناقض دیگری هم نوشته شده باشد. فلوکستین که با نام های تجاری Prozac و Sarafem عرضه می شود، یک داروی ضد افسردگی از دسته مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین است.

  • بیماری اختلال وسواسی جبری
  • تب ناگهانی و غیر عادی
  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزی است که وجود ندارد)
  • مشکلات تغذیه ای

این علائم را می توان به طور طبیعی با قطع دارو در مدت 4 هفته به حداقل رساند. به این منظور از قاشق غذاخوری برای خوردن شربت استفاده نکنید. شکل مایع فلوکستین (شربت فلوکستین ) حاوی الکل است، بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید، دچار اعتیاد به الکل می باشید یا مبتلا به بیماری کبد هستید، در مصرف فلوکستین احتیاط کنید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، فقط روی عضلات کف لگن تمرکز کنید. این دارو فقط در صورتی باید استفاده شود که منافع بالقوه خطر احتمالی را توجیه کند. سطح پایین پتاسیم یا منیزیم در خون هم عواملی هستند که خطر طولانی شدن QT را افزایش می دهند. بنابراین در زمان مصرف داروی فلوکستین قند خون خود را به طور منظم چک کرده و نتیجه را به پزشک اطلاع دهید. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید، به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

  1. مدفوع سیاه و قیری رنگ
  2. اختلالات رفتاری
  3. خمیازه کشیدن با توجه به خواب آلودگی و بی خوابی
  4. قرص لاراسل 70 میلی گرم
  5. فلکایینید برای بیماری های قلب
  6. کاهش وزن با توجه به اختلال در دستگاه گوارش
  7. آبسیاه یا گلوکوما (اختلالات چشمی) دارید

فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مشکلات زناشویی، برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات ترس (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود. زنان میتوانند برای کاهش علائم سندرم دیسفوریک قاعدگی، افسردگی و… فلوکستین غیر از کاربرد اصلی یعنی درمان افسردگی و اضطراب، در درمان برخی دیگر از اختلالات ازجمله سندروم پیش از قاعدگی، درمان مشکلات زناشویی، برخی اختلالات خوردن (پراشتهایی عصبی)، حملات ترس یا پانیک (حملات غیرقابل پیشبینی و ناگهانی ترس و نگرانی شدید)، اختلالات خواب و برخی دیگر از اختلالات نیز کاربرد داشته و براساس بررسی و نظر پزشک تجویز میشود. اگر مبتلا به هریک از عوارض جدی دارو همچون تپش قلب، توهم، عدم توانایی جهت یابی، تهوع، اسهال، یبوست شدید، کشیدگی عضلات، تب غیرقابل توضیح و بیقراری و پریشانی غیرمعمول شدید، به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه کنید.

  • چگونگی واکنش به دوز اول
  • ابسیکسیمب – Abciximab
  • ابتلا به کهیر و خارش پوستی
  • کم آبی بدن
  • قرص روکشدار ازیپم 10 میلی گرم

موارد بیان شده لیست کامل عوارض جانبی فلوکستین نیستند، در صورت مشاهده هر گونه عارضه ای که در این لیست به آن اشاره نشده به پزشک مراجعه کنید. فلوکستین موارد درمانی متفاوتی دارد که روانپزشک بسته به بیماری فرد آن را تجویز می کند. در حال حاضر موجودی این دارو به پایان رسیده است و در حال تهیه این دارو هستیم. اساسا برخی داروهای اعصاب و روان مثل فلوکستین (پروزاک)، سیتالوپرام و سرترالین ممکن است باعث کاهش اشتهای فرد شوند. اما در صورت مشاهده علائمی مثل تب، تنگی نفس و بیقراری لازم است حتما با پزشک تماس بگیرید. پیروی از رژیم غذایی سالم و مناسب و داشتن فعالیت بدنی هم راهکار خوبی برای کنترل قند خون در حین استفاده از فلوکستین است.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

بهترین سایت تعبیر خوابaلینک ورود به بهترین سایت تعبیر خواب
تعبیر خواب باغ میوه امام صادق
تعبیر خواب مار زیاد و نیش زدن
چرا باید یک پرینتر خریداری کنید؟
انتظار برای نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto (GTA): چه انتظاراتی داریم
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای خرید ایده‌آل پرینتر
تماس با ما