فلوکستین Fluoxetine – عوارض – تداخل “فلوکستین”

فلوکستین (https://lotic.ir/فلوکستین) و سرتالین داروهای تجویزی قدرتمندی هستند که برای درمان افسردگی و سایر اخنلالات روحی استفاده می شوند. ریسپریدون و آرپیپیرازول تنها داروهایی هستند که توسط FDA برای درمان تحریک پذیری کودکان مبتلا به طیف اتیسم مورد استفاده است.داروهای آنتی سایکوتیک نسل دوم خطر کمتری نسبت به آنتی سایکوتیک های نسل اول دارند که موجب دیسکنزی(اختلال حرکتی شامل کندی حرکات ارادی یا حرکات پیوسته غیر ارادی مانند تیک) در مبتلایان گردیده و در حال حاظر به عنوان درمان نخست دارویی برای تحریک پذیری و پرخاشگری در طیف اتیسم به حساب می آیند(اریکسون و همکاران،2007).لازم به ذکر است که مطالعات در این زمینه عمدتا کوتاه مدت است اما اثرات جانبی طولانی مدت در اثر مصرف انتی سایکوتیک نسل دوم می تواند شامل افزایش وزن ،ریسک اختلال متابولیک(اختلال سوخت و ساز) و علائم اکستراپیرامیدال باشد.علائم اکستراپیرامیدال یا خارج هرمی اختلالات حرکتی هستند که در اثر مصرف برخی دارو های انتی سایکوتیک به وجود می آید.برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله نگاهی به تازه ترین رویکرد درمانی اتیسم را به شما پیشنهاد می کنیم. در یک مطالعه 12 هفته ای که بر روی پسران 10 تا 17 ساله اتیستیک انجام پذیرفته تنها دو نفر از این افراد علائم بهبودی نشان دادند و حتی برخی دیگر از این کودکان به دلیل بدتر شدن حالت تحریک پذیری شان از مطالعه خارج شدند(فیندینگ و همکاران، 2004). ولی در مطالعه ای کوچک که 11 کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم 13 تا 17 ساله مورد بررسی قرار گرفتند در اثر دریافت این دارو شدت رفتار پرخاشگرانه و اختلال خواب به طور قابل توجهی کاهش یافت ( گولبوچیک و همکارن ،2011).

قرص فلوکستین ۱۰برای چیه

لوراسیدون تنها داروی انتی سایکوتیک در زمینه اسکیزوفرنی است که در مقایسه با دارونما نتیجه منفی در مورد درمان تحریک پذیری مبتلایان به اختلال طیف اتیسم نشان داده است.لوراسیدون از طریق یک ازمایش 6 هفته ای مورد بررسی قرار گرفت که در نمونه 150 نفری افراد اتیستیک و گروه کنترل در تحریک پذیری کودکان اتیستیک بهبودی مشاهده نگردید(لئوبل و همکاران، 2016)برای دریافت اگاهی بیشتر در زمینه درمان اختلال اتیسم مطالعه مقاله اتیسم وحیوان درمان یا پت تراپی را به شما پیشنهاد می کنیم. این مقاله که بر گرفته از چندین مقاله معتبر علمی است با هدف مروری مختصر بر شواهد موجود در مورد داروهای رایج تجویز شده برای معالجه علائم اختلال طیف اتیسم و عوارض این دارو ها ارائه می گردد.همچنین در این مقاله برخی از دارو هایی که ممکن است در اینده نزدیک نیز برای درمان و بهبودی در افراد اتیستیک مورد استفاده باشد نیز مورد بررسی قرار می گیرند.لازم به ذکر است تمامی مطالب ارائه شده در این مقاله تنها و تنها جهت افزایش آگاهی شما خواننده گرامی ارائه می گردد و به هیچ عنوان هیچگونه دارویی را تجویز و توصیه نمی کند چراکه تنها متخصص کودک شما است که صلاحیت تجویز دارو را دارا است.در منابع این مقاله پژوهشهایی از متخصصان ایرانی وجود دارد که در پایگاه های معتبری چون WEB MDو NCBI به چاپ رسیده و این نشان دهنده توانایی و صلاحیت متخصصان روانپزشک ایرانی است.شاید یکی از این متخصصان پزشک کودک شما باشد.برای دانستن همه چیز درباره اوتیسم مطالعه مقاله اوتیسم چیست؟

تنها کلاس متیل فنیدات از داروهای محرک روانی به خوبی برای درمان علائم بیش فعالی در مبتلایان به اختلال طیف اتیسم مورد بررسی قرار گرفته است.بررسی ازمایشات صورت گرفته نشان می دهد که این دارو می تواند تقریبا برای 50% موارد همراهی بیش فعالی و اتیسم موثر باشد و علائم بیش فعالی را در این کودکان کاهش دهد.عوارض جانبی گزارش شده در این مطالعات شامل بی خوابی بی اشتهایی بدخلقی و گوشه گیری اجتماعی بود(کوئینتانا و همکاران1995و ریچوو و همکاران2013و هاندن و همکاران ،2000). بیش فعالی و نقص توجه:مشالعات متیل فنیدات را در بهبود علائم بیش فعالی و نقص توجه و تحریک پذیری در کودکان اتیستیک موثر نشان داد.ونلافاکسین نیز در برخی مطالعات نشان داد که می تواند موجب بهبودی توجه و کاهش رفتار های خود آزاری گردد. صرع یکی از بیماری های همراه با اختلال طیف اتیسم است و اغلب این سوال مطرح می گردد که آیا داروی ضد صرع می تواند در درمان علائم رفتاری مرتبط با اختلال طیف اتیسم نقش داشته باشد.هفت مطالعه درمورد داروهای ضد صرع (چهار مطالعه در مورد والپروات یک مورد لاموتریژین، یک مورد لویتیراستام و دیگری توپیرامات )با هدف بهبود تحریک پذیری و پرخاشگری در افراد اتیستیک مورد بررسی قرار گرفت که هیچگونه تفاوتی میان دارو ها و گروه های دارونما مشاهده نگردید(هیروتا و همکاران ،2014).در مطالعات جداگانه که دارو ها به صورت ترکیبی مورد استفاده قررا گرفته بودند لاموتریژین و لویتیراستام در یک گروه و توپیرامات و ریسپریدون در گروهی دیگر در مقابل دارو نما، گروه ترکیبی توپیرامات بهبودی قابل توجهی در خود تحریکی رفتار کلیشه ای و بیش فعالی و ناسازگاری در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند.

یک مهار کننده باز جذب مجدد سروتونین و نور اپی نفرین است که برای درمان اختلال اضطراب و افسردگی و اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال پانیک مورد استفاده است.در مطالعات موردی که بر روی افراد اتیستیک با ویژگی های رفتاری شدید از جمله پرخاشگری ،خود ازاری، و بیش فعالی بود و تحت درمان با ونلافاکسین قرار گرفته بودند پیگیری ها بعد از شش ماه نشان داد که این دارو با دوز کم میتواند موجب بهبودی در زمینه رفتار های خود ازاری و علائم بیش فعالی و نقص توجه در این کودکان گردد. داروی فلووکسامین به طور گسترده در بدن توزیع می گردد (۲۵ لیتر بر کیلوگرم) اما مقدار اتصال به پروتئین (۷۷%) نسبتا کمی در مقایسه با داروهای دیگر دسته داروی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین دیگر مثل فلوکستین (۹۴%)، پاروکستین (۹۵%)، و سرترالین (۹۸ تا ۹۹ درصد) دارد. تنظیم مقدار سروتونین به سلولهای مغز کمک می کند تا پیام ها را به یکدیگر منتقل کنند.

فلوکستین مهار کننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است. یک مهار کننده باز جذب سروتونین است که برای درمان حاد افسردگی،اختلال وسواس فکری ،بولمیا و اختلال پانیک مورد استفاده است. SSRIها و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای به نظر نمی رسد در رفع این رفتار های تکراری نقشی داشته باشد و عوارض دارویی این دسته دارویی به نسبت گروه کنترل بیشتر گزارش گردیده است(هاراتز و همکاران ،2012) این دارو ها در سالهای اخیر بحث های فراوانی میان محققین داشته اند چراکه این کلاس دارویی موسوم به مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI)تغییرات شدید و اساسی در شیمی مغز ایجاد نموده و منجر به عارضه ای به نام سندروم قطع می گردد که می تواند باعث عوارضی شدیدتر از قبل گردد(ویلیلمز و همکاران ،2013).والپروئیک اسید نتایج متفاوتی در ازمایشات دارویی بر روی اختلال وسواس اجبار در کودکان اتیستیک نشان داده است.در ازمایشی 8 هفته ای از 13 فرد مبتلا به اختلال طیف اتیسم که در سنین 5 تا 17سالگی قرار داشتند بهبودی قابل ملاحظه ای در اختلال وسواس اجبار در این کودکان مشاهده گردید.و البته در ازمایشی که پیش از در مورد والپروئیک اسید گفته شد در ازمودنی ها هیچ تفاوت نمره ای در بهبودی اختلال وسواس اجبار مشاهده نگردید(هالندر و همکاران،2006).

این دارو یکی از اولین مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است و در بسیاری از کشورها برای بیماران مبتلا به بیماری افسردگی ماژور تجویز شده است. برای زنان باردار: این دارو از داروهای بارداری رده C است. داروی فلووکسامین که با نام تجاری لووکس و سایر اسامی تجاری فروخته می شود یک داروی ضد افسردگی از رده دسته داروهای مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است که عمدتا برای درمان اختلال وسواسی اجباری (OCD) استفاده می شود. برخلاف داروی فووکستین، متابولیت های داروی فلووکسامین غیرفعال و بدون تاثیر قابل توجه روی جذب سروتونین یا نوراپی نفرین هستند. داروی فلووکسامین یک داروی مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین قوی با تمایل حدود ۱۰۰ برابری به انتقال دهنده سروتونین در مقایسه با ماده انتقال دهنده نوراپی نفرین است. راساژیلین: مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین ممکن است اثر سروتونرژیک راساژیلین را افزایش دهند. در این مطالعه به نظر می رسد داروی توپیرامات عوارض جانبی خود را در زمینه شناختی به حداقل رسانده است(رضایی و همکاران،2010).

کپسول فلوکستین ۲۰

افسردگی در حین حاملگی و پس از زایمان : در زنان بارداری که داروهای ضد افسردگی خود را قطع می کنند میزان عود افسردگی بسیار بالاست ، این میزان 68 تا 100 درصد زنان را شامل می شود بنابراین بسیاری از زنان هنگام بارداری نیز باید داروهای خود را ادامه دهند .تاثیر افسردگی مادر بر رشد نوزاد مشخص نیست ولی داروهای از خانواده فلوکستین نیز تاثیر منفی رو جنین ندارد همچنین در مطالعه ای کودکانی که مادرانشان در زمان بارداری فلوکستین مصرف کرده بودند تا سن پیش دبستان مورد پیگیری قرار گرفتند هیچگونه عوارض جانبی ، ناهنجاری مادرزادی ، کاهش بهره هوشی ، تاخیر زبانی یا مشکلات رفتاری که ناشی از مصرف این دارو باشد دیده نشد . بررسی های متعدد نشان داده اند در بیماران مبتلا به اختلال پانیک نشان داده شده که ۶ یا ۸ هفته درمان با داروی فلووکسامین باعث کاهش تعداد حملات پانیک کامل در هفته به میزان ۵۴ تا ۱۰۰ درصد می شود؛ در مقابل، تعداد حملات پانیک کامل هفتگی در این بیماران از ۱۰ درصد افزایش تا ۷۵ درصد کاهش داشت. به طور معمول، تجویز خوراکی داروی فلووکسامین با دوزهای ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در روز به مدت ۶ تا ۱۰ هفته باعث کاهش معنی دار نشانه های اختلال وسواس اجباری (OCD) در مقایسه با دارونما شده است.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

در این ازمایش که 128 نفر کودک 5 تا 14 ساله اتیستیک به همراه بیش فعالی و نقص توجه شرکت داشتند.میزان بهبودی علائم بیش فعالی در اثر اتوماکستین 46 درصد در مقابل 16 درصد دارونما بود. در یک گزارش موردی در یک کودک 5 ساله مبتلا به اختلال طیف اتیسم که پالیپیریدون دریافت نموده بود علائم درمان پرخاشگری شدید او کنترل و در تحریک پذیری بی قراری ،رفتار های کلیشه ای و بیش فعالی وی موثر بود. اگرچه که ریسپریدون،اتوماکستین و هالوپریدون ممکن است برای برخی از این علائم موثر باشد.در یک کارآزمایی 8 هفته ای کنترل شده با دارو نما 101 نفر کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم 5 تا17 ساله که ریسپریدون را با هدف کاهش تحریک پذیری دریافت نموده بودند بهبودی چشمگیری در درمان رفتار تکراری و کلیشه ای از خود نشان دادند. در یک مطالعه بزرگ و کنترل شده در یک گروه 218 نفری کاهش قابل توجهی در گروه آزمایش به نسبت گروه کنترل که دارونما دریافت نموده بودند مشاهده گردید.

قرص فلوکستین ۲۰

مطالعات چندگانه و بزرگ و کنترل شده ای با دارو نما بهبود در تحریک پذیری را با دریافت ریسپریدون نشان داده است(مک کراکن و همکاران، 2002 و شیا و همکاران، 2004) . این دارو برای درمان بیش فعالی و نقص توجه همراه با اختلال طیف اتیسم مورد مطالعه قرار گرفته است و به نظر می رسد که به طور بالقوه گزینه درمانی مناسبی برای برخی افراد است.این دارو در کنار بهبود علائم بیش فعالی و نقص توجه عوارض کاهش فشار خون را نشان داده است که دور از انتظار نیز نیست.در یکی از این مطالعات 97 کودک 6 تا 17 ساله مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج آماری درمان بیش فعالی و نقص توجه کاملا کم بود و تفاوت معنی داری با گروه کنترل که دارو نما دریافت کرده بودند نشان نمی داد .اما میزان پاسخ در ازمایشی دیگر بهتر بود. نالترکسون یک انتاگونیست شبه افیونی است که در اختلالات اعتیاد به کار می رود و برای درمان خود آزاری در افراد اتیستیک مورد بررسی قرار گرفته است.در 10 بررسی 127 کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم در مقابل یک گروه 27 نفری در گروه کنترل در مورد داروی نالترکسون مورد بررسی قرار گرفتند.در این ازمایشها مشخص گردید که نالترکسون احتمالا می تواند موجب بهبودی در تحریک پذیری و بیش فعالی در برخی کودکان اتیستیک گردد.

توجه داشته باشید که بیضرری و اثربخشی مصرف پماد لیدوکائین اچ برای دیر انزالی در معاینات یا به کار بردن وسایل پزشکی. این ترکیب به عنوان یک آگونیست قوی در این گیرنده عمل کرده و در این کار بیشترین تمایل را در بین همه داروهای مهارکننده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) دارد. باز جذب سروتونین مانند فلوکستین اشاره کرد که مصرف شبانه آن در برخی از … داروی فلوکستین سطح انرژی فرد را بالا می برد و در اغلب موارد ایجاد خواب آلودگی نخواهد کرد. اختلال طیف اتیسم(اوتیسم) (ASD) همانطور که در دفترچه راهنمای تشخیصی و اماری اختلالات روانی (DSM-V) تعریف شده است یک اختلال رشدی عصبی است که با مشکلات مداوم در برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی و الگوهای محدود و تکراری رفتار و علایق همراه است.رفتار های اضافی که اکثرا در افراد مبتلا به اتیسم مشاهده می گردد شامل پرخاشگری،خود آزادی، کج خلقی و قشقرق های شدید که اغلب خانواده ها را درگیر استرس فراوان می کند.

تحریک پذیری(نا آرامی،بد خلقی و قشقرق )،پرخاشگری و رفتارهای خود آزاری و تنشگری های شدید اغلب نگرانی اصلی والدینی است که برای دریافت خدمات به متخصصان مراجعه می کنند. برای تهیه دوز از دست رفته داروی اضافی مصرف نکنید. در صورتی که از کپسول فلوکستین استفاده می کنید ، کپسول را به هیچ عنوان باز نکنید و نجوید . در صورتی که دارای مشکلات زیر هستید، موارد زیر را حتما با روانپزشک خود در میان بگذارید. عوارض جانبی این دارو کاهش اشتها و آرام شدن بود.ضربان قلب در 4 هفته اول این ازمایش کاهش یافت اما در پایان هفته هشتم دوباره به سمت سطح پایه خود برگشت.(اسکایل و همکاران،2015).در مطالعه ای دیگرگوانفاسین در 11 کودک 5 تا 9 ساله اتیستیک و دارای بیش فعالی و نقص توجه مورد بررسی قرار گرفت که نتایج خوبی در کاهش بیش فعالی و نقص توجه در این کودکان مشاهده گردید و خواب آلودگی و بی حالی برجسته ترین عوارض جانبی این اختلال بود.این بررسی ها نشان داد که هم گوانفاسین و هم گوانفاسین ER در کشور امریکا به طور معمول برای درمان بیشفعالی و نقص توجه در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم مورد تجویز است.(هاندن و همکاران ،2008). به طور معمول نسبت بالاتری از دریافت کنندگان داروی فلووکسامین حدود ۴۷ تا ۸۱ درصد در هفته آخر درمان عاری از حملات پانیک بودند.

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

بهترین سایت تعبیر خوابaلینک ورود به بهترین سایت تعبیر خواب
تعبیر خواب باغ میوه امام صادق
تعبیر خواب مار زیاد و نیش زدن
چرا باید یک پرینتر خریداری کنید؟
انتظار برای نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto (GTA): چه انتظاراتی داریم
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای خرید ایده‌آل پرینتر
تماس با ما