فعال سازی اولین ارتقا بیت کوین پس از 4 سال: تاپروت چه تغییراتی ایجاد می کند؟

[ad_1]

اولین ارتقای بزرگ بیت کوین در چهار سال اخیر “Taproot” نام دارد و به تازگی فعال شده است. این ارتقا، محرمانه بودن و کارایی تراکنش ها را افزایش می دهد و امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را فراهم می کند.

شبکه بیت کوین با 90 درصد رضایت به فعال سازی شعبه نرم Teprot رأی داد. هدف از این ارتقا بهینه سازی قابلیت های اسکریپت نویسی و حریم خصوصی شبکه بیت کوین از طریق مفهوم “درخت نحو انتزاعی مرکل” یا MAST است. یکی از توسعه دهندگان بیت کوین در وب سایت Taprot در مورد MAST می گوید:

“[MAST] این تنها بخش‌های خاص و مرتبط توافق‌نامه‌های هوشمند را آشکار می‌کند و با انجام این کار، می‌تواند به افزایش عملکرد و محرمانه بودن این قراردادها کمک کند.»

مهمترین بخش ارتقای بیت کوین، امضای دیجیتال است. رمزارزها در حال حاضر از الگوریتم‌های امضای دیجیتال منحنی بیضوی استفاده می‌کنند که از یک کلید خصوصی که کیف پول بیت‌کوین را کنترل می‌کند، امضا می‌کنند و تضمین می‌کنند که ارز فقط توسط مالک اصلی خرج می‌شود.

Teprot امضای “Schnorr” را به شبکه بیت کوین اضافه می کند. این امضا اساساً تراکنش چند امضایی را غیرقابل خواندن می کند. امضای اشنور نادیده گرفتن آدرس بیت کوین شما را در شبکه عمومی افزایش نمی دهد، اما نمی تواند تراکنش های ساده را از تراکنش های پیچیده و تراکنش های چند امضایی تشخیص دهد.

Teproot همچنین معاملات هوشمند ارزان و سریعی را بر روی بلاک چین بیت کوین انجام می دهد. اکنون می توان قراردادهای هوشمند را در سطح پروتکل مرکزی و در شبکه لایتنینگ ایجاد کرد. ارتقاء Taproot در شبکه لایتنینگ، که سریعتر و کم هزینه تر است، به شما امکان می دهد معاملات دقیق تری انجام دهید.

شبکه بیت کوین در 13 سال زندگی خود تقسیمات سخت و نرم مختلفی را تجربه کرده است. این پروژه شبکه لایتنینگ را در سال 2017 معرفی کرد که یکی از امیدوارکننده ترین بخش های بیت کوین بود. در 28 سپتامبر، این شبکه افزایش 160 درصدی تعداد گره های خود در 12 ماه گذشته و افزایش 170 درصدی تعداد کانال ها از ژانویه 2021 را اعلام کرد.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

بهترین سایت تعبیر خوابaلینک ورود به بهترین سایت تعبیر خواب
تعبیر خواب باغ میوه امام صادق
تعبیر خواب مار زیاد و نیش زدن
چرا باید یک پرینتر خریداری کنید؟
انتظار برای نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto (GTA): چه انتظاراتی داریم
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای خرید ایده‌آل پرینتر
تماس با ما