به روز رسانی زنده: تجارت لهستان و بلاروس با تشدید بحران مرزی تهدید می شود

[ad_1]

تصویرمهاجران در مرز بین لهستان و بلاروس روز پنجشنبه از کمک ائتلافی از گروه های بشردوستانه دریافت کردند.
اعتبار …ماسیک نبرادالیک برای نیویورک تایمز

ورشو – همزمان با تشدید تنش‌ها بر سر مهاجرت در شرق اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه، رسانه‌های لهستانی گزارش دادند که یک پسر 14 ساله کرد اهل عراق در سمت مرز بلاروس یخ زده و جان خود را از دست داده است.

در لهستان، سیاست سختگیرانه دولت و امتناع از اجازه دادن به امدادگران یا حتی پزشکان کلیسا در نزدیکی مرز، بازی خوبی از ایدئولوژی جناح راست را در میان ناسیونالیست‌های لهستانی انجام داده است که روز پنجشنبه در مرکز ورشو برای جشن راهپیمایی سالانه راهپیمایی می‌کنند. روز استقلال.

ماتئوز موراویکی، نخست‌وزیر لهستان، در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه در فیس‌بوک منتشر شد، رویدادهای روز پنجشنبه را با رویدادهای لهستان مقایسه کرد که یک قرن پیش حاکمیت خود را از دست داد. وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی «آنقدرها هم دراماتیک نیست»، گفت: «آنچه با آن روبرو هستیم، نوع جدیدی از جنگ است. این جنگی است که در آن شهروندان و پیام های رسانه ای مهمات هستند. ”

الکساندر جی بلاروس علیرغم تهدیدهای لوکاشنکو برای همسایگان غربی کشورش، کرملین، آقای. خیر اصلی لوکاشنکو گفت که برای حل این وضعیت تلاش می کند.

آقای. لوکاشنکو روز پنجشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی به مقامات دولتی گفت که با روسیه برای گشت زنی در مرزهای غربی این کشور با یک بمب افکن با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به توافق رسیده است. وی همچنین گفت که اگر غرب تحریم ها را افزایش دهد، می تواند جریان خطوط لوله بزرگ روسیه به اروپای غربی را از طریق بلاروس قطع کند.




به نقل از خبرگزاری دولتی بلاروس، آقای لوکاشنکو گفت: ما به اروپا هشدار می دهیم، اما آنها تهدید می کنند که مرزها را می بندند. «اگر گاز طبیعی را که به آنجا می رود قطع کنید چه؟ من توصیه می کنم که لهستانی ها، لیتوانیایی ها و سایر افراد نادان قبل از صحبت کردن فکر کنند.

در حالی که دمای هوا در مرز بلاروس با لهستان و لیتوانی، هر دو عضو اتحادیه اروپا به زیر صفر می رسد، زنگ خطر در میان امدادگران به صدا درآمده است که قرار گرفتن در معرض قربانیان ممکن است به شدت افزایش یابد. مقامات می گویند که تاکنون هشت نفر کشته شده اند، اما تعداد واقعی می تواند بسیار بیشتر باشد.

مرگ یک پسر 14 ساله تایید نشد زیرا سربازان با کمک رسانه های خبری و امدادگران منطقه مرزی را مسدود کردند. OKO.press گزارش می دهد که جسد این پسر توسط سرویس های امنیتی بلاروس یک شبه گرفته شده است.

هم لهستان و هم بلاروس خبرنگاران را از ورود به منطقه مرزی منع کرده اند و به طور فزاینده ای یکدیگر را برای بحران ناشی از اظهارات تحریک آمیز در مورد خطر درگیری مسلحانه مقصر می دانند.

وزارت دفاع لهستان روز پنجشنبه در نشانه ای از افزایش تنش ها گزارش داد که نیروهای این کشور روز قبل پس از اینکه “گروهی متشکل از صدها مهاجر سعی کردند به زور از مرز عبور کنند” به منطقه مرزی بیالوویزا شلیک کردند. این وزارتخانه گفت که مهاجران اشیایی را به سوی سربازان پرتاب کردند و سپس سعی کردند حصار مرزی را تخریب کنند.

مرزبانان لهستان روز پنجشنبه گفتند که 150 مهاجر در طول شبانه روز به صورت دسته جمعی از بلاروس از مرز عبور کرده اند.

مقامات لهستانی در مورد تلاش‌های احتمالی برای “توفان” به مرز در شامگاه پنجشنبه هشدار دادند و خاطرنشان کردند که رویدادهای برنامه‌ریزی شده روز استقلال در لهستان باعث تضعیف سرویس‌های امنیتی شده است، وضعیتی که می‌تواند بلاروس را تشویق کند تا موج جدیدی از مردم را از مرز عبور دهد.

اعتبار …Wojtek Radwanski / آژانس فرانس پرس – گتی ایماژ

جنگل های عمیق در امتداد مرز اتحادیه اروپا با بلاروس به صحنه درگیری بین المللی تبدیل شده است زیرا هزاران مهاجر در تلاش برای رسیدن به اتحادیه اروپا از طریق درختان هستند.

با این حال، هنوز محرمانه عمیقی در مورد منطقه مرزی وجود دارد، به طوری که لهستان و لیتوانی، اعضای اتحادیه اروپا و بلاروس همگی محدودیت هایی را برای رسانه های خبری و امدادگران اعلام کردند. محاصره اطلاعات اغلب ارزیابی صحت اظهارات تحریک آمیز دولت در مورد آنچه واقعاً در مرز اتفاق می افتد غیرممکن کرده است.

حزب حاکم ملی گرای لهستان، قانون و عدالت، پزشکان شاغل برای کلیسای کاتولیک، متحد نزدیک دولت، با سابقه طولانی در شیطان سازی مهاجران و دشمنی با رسانه های جدی را برای کمک به مهاجران سرد و گرسنه ممنوع کرده است.

این سه ملت چیزهای زیادی برای پنهان کردن دارند. مقامات اتحادیه اروپا می گویند بلاروس در حال ایجاد یک بحران است و به مردم خاورمیانه اجازه می دهد و سپس آنها را به مرز می برد. گزارش‌هایی مبنی بر عبور مهاجران و گروه‌های بشردوستانه از مرز وجود دارد که تنها مورد آزار فیزیکی قرار گرفته و به بلاروس بازگردانده شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسمی، حداقل هشت مهاجری که به لهستان گریخته‌اند، جایی که دمای هوا با نزدیک شدن به فصل زمستان به زیر صفر رسیده است، بر اثر عفونت جان خود را از دست داده‌اند. امدادگران می گویند که تعداد واقعی ممکن است بیشتر باشد اما تا زمانی که دستگیر نشوند نمی توانند وارد منطقه مرزی شوند.

میشل باشله، مسئول حقوق بشر سازمان ملل متحد، با هشدار نسبت به “وضعیت غیرقابل تحمل”، روز چهارشنبه خواستار دسترسی فوری خبرنگاران، امدادگران و وکلا به منطقه شد.

این درخواست تجدیدنظر تاکنون رسیدگی شده است. ماتئوز موراویکی، نخست وزیر لهستان، گفت که حضور خبرنگاران در مرز تنها آنچه را که او “اقدامات تحریک آمیز” بلاروس خواند، “تشدید” می کند. وی گفت که دولت در حال بررسی ایجاد یک مرکز رسانه ای در نزدیکی مرز است، اما جزئیاتی ارائه نکرد و هشدار داد که بلاروس و متحدش روسیه در معرض خطر قربانی شدن اخبار نادرست هستند.

وی گفت: در جنگ هیبریدی، مبارزه در درجه اول در حوزه اطلاع رسانی است. موراویکی این اظهارات را پس از دیدار با چارلز میچل، رئیس شورای اروپا در ورشو بیان کرد.

دو روزنامه نگار لهستانی که برای یک سرویس خبری آنلاین کار می کردند در ماه سپتامبر به دلیل ورود به منطقه مرزی متهم شدند. محدودیت‌های شدید دسترسی به رسانه‌ها توسط لهستان، دموکراسی با مطبوعات پر جنب و جوش، بلاروس و حاکم مستبد آن، رئیس‌جمهور الکساندر جی. لوکاشنکو اجازه دارد به عنوان مدافع آزادی رسانه بایستد.

در بیانیه ای که اواخر روز چهارشنبه منتشر شد، وزارت اطلاعات بلاروس اعلام کرد که آماده است “از پرسنل رسانه های لهستانی برای کار در سمت بلاروسی مرز دعوت کند.”

اعتبار …لورا بوساناک برای نیویورک تایمز

سلطانیه، عراق – او گفت که پلیس بلاروس در این هفته هزار، 37 ساله را قبل از هل دادن او از مرز به لیتوانی، به سرش زد. اما این تنها شروع آزمایش او بود.

در طرف لیتوانی، پلیس گروهی از کماندوها را فراخواند که او و دوستانش را با خود بردند و شروع به ضرب و شتم آنها با چوب و کابل های پلاستیکی با تفنگ های شوکر کردند. در یک تماس ویدیویی از مینسک، او پیراهنی به تن کرد تا کبودی های عمیقی در پهلو و پشت خود نشان دهد.

او که از طریق مترجم به زبان کردی صحبت می کرد، گفت: «آنها گفتند حق ندارید به کشور ما بیایید». گفت: شما کشور ما را آلوده می کنید.

هاجر، یک کرد عراقی که به شدت در تلاش است تا وارد اتحادیه اروپا شود، گفت که از ترس عواقب مقامات بلاروس و لیتوانی، نام خانوادگی خود را منتشر نخواهد کرد.

او گفت کماندوی سیاه پوش و نقاب پوش گوشی های مهاجران را گرفتند و از کردها فیلم گرفتند و هشدار دادند که در صورت بازگشت آنها به شدت مورد ضرب و شتم قرار خواهند گرفت.

هاجر از مرز عبور کرد و به مینسک بازگشت تا به دلیل جراحاتش در یک هتل ارزان قیمت تحت مداوا قرار گیرد، هتلی که به گفته او هر شب 100 دلار از مهاجران برای گزارش نکردن ویزای منقضی شده خود به مقامات دریافت می کند.

دو روز بعد، او گفت، پلیس بلاروس آنها را مجبور کرد دوباره از مرز عبور کنند، اما او برای عبور از آن ترسیده بود.

هزار که 6000 دلار برای سفر به ترکیه و سپس به بلاروس هزینه کرد، گفت که در حال فرار از یک درگیری قبیله ای در عراق است که جانش را به خطر انداخته است. او که یک پدر مجرد است، امیدوار است برای به دست آوردن پول برای بازگرداندن پسر 14 ساله و مادر بیمارش به بریتانیا نقل مکان کند.

او گفت که دوباره برای عبور از مرز تلاش خواهد کرد.

او گفت: “من می خواهم عبور کنم حتی اگر جانم را از دست بدهم.”

در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق، ربن سیروان، روزنامه نگار گفت که او همچنین به بلاروس سفر کرده بود و در آنجا توسط افسران پلیس بلاروس تحت فشار قرار گرفت و مورد ضرب و شتم قرار گرفت زیرا هفته گذشته او را اخراج کرده بودند.

او می گوید: «در پله های هواپیما مرا زدند و گوشی ام را گرفتند چون مستقیم گزارش می دادم.

آقای. سیروان 29 ساله گفت که در مورد کار در کردستان تهدیدهایی دریافت کرده و قصد دارد از بلاروس درخواست پناهندگی بدهد. اما مقامات بلاروس به جای شنیدن ادعای او، او را سوار هواپیما کردند – نه به عراق که به سوریه. او گفت که در سوریه، پلیس او را به مدت چهار روز بازداشت کرد و سپس به او اجازه بازگشت به عراق را داد.

وی گفت: بلاروس، لهستان و لیتوانی با مردم بازی می کنند. آنها آنها را به بالا، پایین، چپ و راست می برند. آنها را آزار دادند، کتک زدند، گوشی هایشان را دزدیدند و پولشان را گرفتند.»

سنگر خلیل و برزن جبار در این گزارش مشارکت داشتند.

اعتبار …مجله نیویورک تایمز

رئیس جمهور بلاروس الکساندر جی. مقامات اتحادیه اروپا می گویند که لوکاشنکو در حال تجزیه و تحلیل ترافیک هوایی در مینسک، پایتخت بلاروس، به عنوان شواهد احتمالی است که نشان می دهد او به طور موثر بر جریان مهاجران به کشورهای اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد.

برنامه فرودگاه مینسک که از 31 اکتبر اجرایی می شود، حداقل 47 پرواز برنامه ریزی شده در هفته از مقاصدی در خاورمیانه را نشان می دهد که طبق برنامه قبلی آن بیش از 23 پرواز در هفته نیست. پروازهای اضافی شامل یک مسیر روزانه جدید از دمشق در ایرباس A320 است که توسط خطوط هوایی سوریه چم وینگز اداره می شود.

آژانس های مسافرتی در منطقه کردستان عراق، که مهاجران زیادی از آنجا آمده اند، بسته هایی را ارائه می دهند که شامل ویزای بلاروس و بلیط هواپیما از طریق ترکیه یا امارات متحده عربی به قیمت حدود 3000 دلار است.

پیتر استانو، سخنگوی شعبه اجرایی اتحادیه اروپا، گفت که مقامات پروازهای حدود دوجین کشور حامل مهاجران به مینسک از جمله مراکش، سوریه، آفریقای جنوبی، سومالی، هند، سریلانکا، الجزایر، لیبی و یمن را زیر نظر دارند. یالوا یوهانسون، کمیسر امور داخلی اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حال افزایش “تماسات با کشورهای شریک” برای جلوگیری از ورود مهاجران به بلاروس است.

او در توییتر خود نوشت: «اولویت فوری ما قطع عرضه به فرودگاه مینسک است.

آژانس های مسافرتی در اقلیم کردستان عراق می گویند با آژانس هایی که حدود 1300 دلار به ازای هر روادید از نمایندگی های دیپلماتیک بلاروس در امارات و ترکیه دریافت می کنند، توافقاتی دارند.

ثنا جمال، یک آژانس مسافرتی کرد در سلیمانیه، گفت: «اکنون تجارت ما بیشتر از افرادی است که برای تعطیلات به خارج از کشور می روند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

بهترین سایت تعبیر خوابaلینک ورود به بهترین سایت تعبیر خواب
تعبیر خواب باغ میوه امام صادق
تعبیر خواب مار زیاد و نیش زدن
چرا باید یک پرینتر خریداری کنید؟
انتظار برای نسخه بعدی بازی Grand Theft Auto (GTA): چه انتظاراتی داریم
خرید پرینتر: راهنمای کامل برای خرید ایده‌آل پرینتر
تماس با ما