امروز بیشتر از این نگرش تنبل آگاه باشید


مجله دیجی کالا – زهرا فضلعلی: حلوای کدو حلوایی که با نام کدو حلوایی نیز شناخته می شود، یکی از برجسته ترین اعضای خانواده کدو تنبل است. اگرچه کدو تنبل اغلب به عنوان یک سبزی شناخته می شود، گوجه فرنگی یکی از با ارزش ترین میوه هایی است که به دلیل خواص و فواید آن در بهبود سلامت کلی بدن نباید دست کم گرفت.

کدو تنبل، این میوه خوشمزه که به رنگ زرد یا نارنجی روشن می آید، سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان های مفید برای بدن است. این میوه پرخاصیت طعم شیرینی دارد و می توانید از آن به طرق مختلف استفاده کنید و از خواص بی نظیر آن برای حفظ سلامت بدن، پوست و به طور کلی موهای خود بهره ببرید. افراد مبتلا به بیماری قلبی، سنگ کلیه، سنگ کلیه و سایر بیماری ها می توانند با گنجاندن این میوه در رژیم غذایی خود از بهبودی سریعتر بهره مند شوند.

در این مقاله با ما همراه باشید تا از دیگر خواص این میوه زمستانی در تغذیه و افزایش سطح سلامتی و استفاده بهتر از آن در رژیم غذایی بیشتر بگوییم.

کدو تنبل معجزه آسا

یک فنجان کدو تنبل رسیده (کدو تنبل) می تواند بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها را برای بدن انسان فراهم کند. در زیر برخی از ویتامین های موجود در این میوه کم کالری آورده شده است.

کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین مواد مغذی برای بدن هستند که به تامین انرژی مورد نیاز سیستم عصبی و مغز کمک می کنند.

ویتامین سی: این ماده مغذی محلول در آب به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند، به کلاژن پوست کمک می کند و زخم ها را ترمیم می کند.

ویتامین A: این ویتامین که در تنظیم و رشد سلول های بدن، حفظ سلامت چشم و حفظ استحکام استخوان ها موثر است، در این رژیم غذایی یافت می شود. یکی از مهمترین خواص کدو حلوایی منبع غنی ویتامین A است.این ویتامین همچنین نقش مهمی در بهبود عملکرد بدن دارد. خوردن یک فنجان کدو حلوایی رسیده حدود 200 درصد از نیاز بدن به ویتامین A را تامین می کند.

امروز بیشتر از این نگرش تنبل آگاه باشید

ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند تا از بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و غیره جلوگیری کند. این ویتامین همچنین در تنظیم سطح کلسترول در بدن بسیار موثر است. علاوه بر تمام فواید ذکر شده در مورد کدو تنبل در ویتامین E، همانطور که می دانید، این ویتامین با کاهش التهابات پوستی به تغذیه و سالم نگه داشتن پوست کمک می کند و در ترکیب با ویتامین C موجود در کدو از ورود اشعه های مضر جلوگیری می کند. از سرطان پوست جلوگیری می کند همچنین در بهبود و از بین بردن جوش ها و لک های روی پوست موثر است.

تیامین و نیاسین: این ویتامین ها ویتامین های گروه B هستند و کمبود آنها می تواند برای سلامت کلی بدن مضر باشد. وجود این دو ویتامین مهم در بدن به سلامت قلب، تقویت مغز، پیشگیری و درمان دیابت و افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

منیزیم، پتاسیم و منگنز: این مواد معدنی همیشه به عنوان یک عامل مهم در استحکام استخوان شناخته شده اند. این مواد مغذی ضروری در بدن به رشد استخوان ها در بدن کمک می کند و از تجزیه آنها جلوگیری می کند.

بتاکاروتن: بر اساس مطالعات، وجود بتاکاروتن می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از انواع سرطان داشته باشد، بنابراین افرادی که بتاکاروتن مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که بتاکاروتن مصرف نمی‌کنند خطر ابتلا به سرطان کمتری دارند.

خواص مشخصه کدو تنبل برای بدن

لاغری بدون، چرا با کدو تنبل

این وعده غذایی خوشمزه می تواند گزینه ای سالم برای جایگزینی رژیم غذایی پر کالری و سرشار از کلسترول باشد. یک فنجان کدو حلوایی پخته شده ۷ گرم فیبر دارد و یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی خواهد بود که به دنبال رژیم غذایی کاهش وزن هستند.

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه تر و سریعتر از افرادی که فیبر زیادی نمی خورند کمک کند.

برای کاهش گرسنگی در طول روز می توانید کدو تنبل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فیبر موجود در کدو تنبل باعث هضم بهتر غذا می شود و برای عملکرد روده مفید است و یبوست را برطرف می کند.

امروز بیشتر از این نگرش تنبل آگاه باشید

غذای باکیفیت برای قلب

همانطور که گفته شد کدو حلوایی حاوی منیزیم و پتاسیم است که باعث کاهش لخته شدن خون، بیماری های قلبی و کاهش فشار خون می شود. ویتامین C و بتاکاروتن نیز از تجمع کلسترول در دیواره عروق خونی جلوگیری می کند.

داروی پیشگیری از سرطان

کدو تنبل دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن ضروری است. ویتامین C موجود در آن همچنین از پیری زودرس سلول های بدن و سرطان جلوگیری می کند. کدو تنبل حاوی ویتامین A است که عنصر مهمی در پیشگیری از سرطان ریه و دهان است.

سلامت استخوان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از خواص کدو تنبل این است که به دلیل وجود منگنز و ویتامین C در آن به حفظ سلامت قلب، جذب کلسیم و استخوان سازی کمک می کند. منیزیم موجود در کدو تنبل به حفظ استخوان و سایر مواد معدنی موجود در آن به جلوگیری از پوکی استخوان کمک می کند. کدو تنبل به دلیل داشتن ویتامین C فراوان در فصل سرما نیز غذای خوبی است و از سرماخوردگی جلوگیری می کند.

امروز بیشتر از این نگرش تنبل آگاه باشید

علائم PMS را بهبود می بخشد

مطالعات متعدد نشان داده است که زنانی که کدو تنبل را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می کنند، به دلیل منگنز و سایر مواد معدنی موجود در آن، کمتر دچار اختلالات خلقی و گرفتگی عضلات می شوند.

سلامت پروستات را حفظ می کند

هیپرتروفی پروستات در مردان که با بزرگ شدن پروستات منجر به بی اختیاری ادرار و اختلال در عملکرد جنسی می شود، یکی از شایع ترین بیماری ها در مردان است. خوردن کدو تنبل به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن در کاهش ابتلا به این بیماری موثر است.

کدو تنبل را چگونه بخوریم؟

در پایان این مقاله روشی ساده و آسان برای افزودن گوجه فرنگی به رژیم غذایی و استفاده در غذا به شما خواهیم گفت که در آن می توانید از فواید کدو حلوایی لذت ببرید.

1. می توانید کدو تنبل سرخ شده کم چرب را جایگزین سیب زمینی سرخ کرده کنید.

. افزودن کدو سبز به سالاد باعث افزایش فیبر مصرفی شما می شود و شما را سریعتر و لاغرتر می کند.

3. از کدو حلوایی تمیز می توان برای تهیه سوپ های شیرین و کدو حلوایی استفاده کرد.

امروز بیشتر از این نگرش تنبل آگاه باشید

4. با کدو حلوایی نیم پز یک وعده غذایی مقوی و کم کالری درست کنید و سبزیجات و پنیرهای مورد علاقه خود را با آن مخلوط کنید.

5. با افزودن برش های کدو تنبل خرد شده به پاستا یا تهیه سس کدو تنبل برای پاستا، می توانید سریعتر احساس سیری کنید.

6. همچنین می توانید از گوجه فرنگی در انواع غذاهای شیرین و خوش طعم مانند انواع تنقلات و سوپ با گوجه فرنگی، شیرینی و کیک استفاده کنید.

پاربرگ سایت


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم